به گزارش پارس نیوز، 

محمد اسلامی  در کمیسیون عمران مجلس برای ارائه عملکرد این وزارتخانه حضور پیدا کرده بود، در جمع خبرنگاران افزود: نکته مهمی که در تعیین قیمت بلیت پروازها وجود دارد این است که ما بتوانیم حقوق تولید کننده را که ارائه خدمات است در نظر بگیریم و همچنین بر حقوق مصرف کننده نظارت کنیم و هر جا تخلفی باشد با شرکت متخلف برخورد کنیم.

وی در خصوص پروازهای چارتری گفت: برخی شرکت ها به خاطر مسائل مالی و یا به بهانه نداشتن سیستم فروش، پرواز چارتری می گذارند که تخلف از قانون است و شرکت هواپیمایی باید با آن برخورد کند.

اسلامی در خصوص ایمنی جاده ها و مناطق پرحادثه گفت: مطالعات مورد نظر در وزارت راه انجام شده و کار تعاملی با نیروی انتظامی و دستگاه های امدادی را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: 3300 نقطه پرحادثه داریم که در دو اولویت برطرف کردن آنها را تعریف کرده ایم؛ در اولویت اول 1600 نقطه که حوادث تأسف بار داشتند و اولویت دوم باقی نقاط خطرناک است که باید ایمن سازی شود و در لایحه بودجه 98 برنامه ای برای هوشمندسازی و نصب دوربین های کنترلی برای ایجاد ایمنی در 30 کیلومتری شهرها با حضور پلیس در دستور کار داریم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: کنترل تقاطع ها نیز در دستور کار این وزارت است.

اسلامی با اشاره به اینکه در استان گلستان به خاطر نقاط بحرانی که دارد کار شروع شده است، گفت: امیدواریم شاهد ایمن سازی نقاط پرخطر این استان باشیم.

وی در خصوص کاهش قیمت مسکن گفت: فعال سازی جریان تولید مسکن با تکمیل 500 هزار واحد مسکن مهر و 400 هزار واحد جدیدی که توسط رئیس جمهور ابلاغ شده است نقطه آغاز تحرک مسکن را پایه گذاری می کند.

اسلامی ادامه داد: ما برای جامعه مخاطب که قشر کم درآمد است با تلاش مسکن سازان و با عرضه زمین و ارائه تسهیلات مناسب ، طرح ها را فعال می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: وام مسکن ضرورتاً اضافه نمی شود بلکه ما باید متناسب سازی انجام دهیم.

انتهای پیام/