به گزارش پارس نیوز، 

«اقبال عباسی» 24 آذرماه در آئین افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری در چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در 40 سال از انقلاب اسلامی، اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی تنها یک دانشکده دامپزشکی در استان وجود داشت که هم‌اکنون به 24 واحد دانشگاهی در استان رسیده است،‌ شمار دانشجویان از 590 نفر به 53 هزار و 533 دانشجو رسیده و شمار اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از 10 نفر به یک هزار و 810 نفر رسیده است.

وی با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش، افزود: قطعاً گلایه‌هایی در امر پژوهش وجود دارد که اعتبارات پیش‌بینی شده حوزه پژوهش ۱.۱ درصد از اعتبارات بودجه است و سرمایه‌گذاری در امر پژوهش نسبت به سایر حوزه‌ها یک به 30 است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کشورهای پیشرفته در امر پژوهش و تحقیق مطالعاتی بسیاری انجام داده و امروز به نتایج و ثمرات آن دست یافته‌اند حال آن‌که در کشور به تازگی به این مقوله مهم توجه شده و باید کوشید فاصله خود را در این حوزه با کشورهای پیشرفته کاهش دهیم.

عباسی تصریح کرد: امروز بیشترین تسهیلات اعطایی بدون سقف، در زمینه طرح‌های دانش بنیان است، چون طرح‌های دانش بنیان کشور را از گرفتاری‌ها نجات می‌دهد.

وی ادامه داد: پارک‌ علم و فناوری قصد دارد جای شهرک‌های صنعتی را بگیرد و کارها در یک اتاق کوچک و یا از طریق گوشی همراه انجام خواهد شد و پارک‌های علم و فناوری با این سیاست طراحی شده‌اند.

استاندار چهار محال و بختیاری با اشاره به این‌که صاحبان فکر و اندیشه، فکر را به کالا و کالا را به بازار هدایت می‌کنند، تصریح کرد: انتظار می‌رود جوانان و دانشجویان در حوزه فناوری ورود کنند.

عباسی خاطرنشان کرد: هیئت‌های علمی دانشگاهی باید در کنار دانشجویان و هدایتگر آن‌ها در حوزه فناوری بوده و در فرآیند اجرایی کارها، با آن‌ها مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که شمار شرکت‌های دانش‌بنیانی که از سوی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها به ثبت رسیده اندک است، در ادامه تصریح کرد: از 52 شرکت دانش‌بنیانی که به ثبت رسیده تنها 18 شرکت مربوط به هیئت علمی دانشگاه‌هاست.

استاندار چهار محال و بختیاری ادامه داد: باید اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها بیشتر در کنار دانشجویان، جوانان صاحب فکر و اندیشه باشند و آن‌ها را علاوه‌بر حمایت هدایت کنند، هم‌چنین دستگاه‌های اجرایی استان در این‌باره اهتمام ویژه داشته باشند.

عباسی یادآور شد: باید اعتبار حوزه پژوهش را افزایش داد چون به همان میزان به اشتغال، اقتصاد و امنیت کشور کمک می‌شود و اگر بخواهیم موانعی ایجاد کنیم قطعاً مشکلاتی به کشور، خانواده و نظام تحمیل خواهد شد.

انتهای پیام/