به گزارش پارس نیوز، 

در معاملات امروز یک میلیارد و 259 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش سه هزار و 454 میلیارد ریال در 118 هزار و 310 نوبت دادوستد شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 251 واحد افت کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 91 واحد کاهش یافت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز 64 واحد پایین آمد؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است. شاخص آزاد شناور یک هزار و یک واحد افت کرد؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.

شاخص بازار اول مربوط به شرکت های برتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور 740 واحد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس نیز یک هزار و 232 واحد افت کرد.

در معاملات امروز نمادهای وامید (گروه سرمایه گذاری امید)، وبملت (بانک ملت)، فارس (هلدینگ خلیج فارس)، وبصادر (بانک صادرات)، فولاد (فولاد مبارکه) و تجارت (بانک تجارت) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص شدند.

** صدرنشینی گروه خودرو
گروه خودرو در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه 283 میلیون سهم به ارزش 513 میلیارد ریال دادوستد شد. گروه بانک به ارزش 457 میلیارد ریال و شیمیایی به ارزش 289 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.
گروه فلزات اساسی با دادوستدی به ارزش 263 میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت؛ گروه غذایی به جز قند نیز با معاملاتی به ارزش 137 میلیارد ریال، رده پنجم را از آن خود کرد.

** عقبگرد فرابورس
شاخص فرابورس (آیفکس) در معاملات امروز هشت واحد افت کرد و در جایگاه یک هزار و 842 واحدی قرار گرفت. در بازار فرابورس بیش از 792 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از سه هزار و 546 میلیارد ریال دادوستد شد.
در معاملات امروز نمادهای ذوب (ذوب آهن)، میدکو (هلدینگ معدنی خاورمیانه) و مارون (پتروشیمی مارون) بیشرین تاثیر منفی و هرمز (فولاد هرمزگان جنوب) و دماوند (تولید برق دماوند) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

انتهای پیام/