به گزارش پارس نیوز، 

دولت با توجه به شرایط اقتصادی کشور تصمیم گرفت حمایت‌هایی را از بخشی از اقشار جامعه داشته باشد که در این بین اعلام شد به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و همچنین بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و کارگران و البته بخشی از کارمندان نیز تسهیلاتی را در قالب بسته‌های حمایتی اعطا کند.

در همین رابطه محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در 29 آبان 97 با اشاره به اینکه بسته‌های حمایتی در این دوره در 3 نوبت به افراد واجد شرایط تخصیص داده خواهد شد، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی پیش‌بینی‌شده نیمی از جمعیت کشور بسته حمایتی دریافت خواهند کرد.

وی دراین‌باره توضیح داد: در مرحله نخست افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی و همچنین افراد پشت‌نوبت این بسته‌ها را دریافت خواهند کرد و در گام بعدی و مرحله دوم کارمندان دولت از این طرح بهره‌مند خواهند شد.

 بسته‌های حمایتی پیش‌بینی‌شده از سوی دولت نیز هر مرحله به‌طور متوسط حدود 200هزار تومان ارزش داشته است که این تسهیلات به‌صورت ریالی در کارت‌های یارانه افراد شارژ شده و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد بسته حمایتی خود را دریافت کنند.

با گذشت حدود یک ماه از اجرای این طرح، بخشی از خانواده‌ها از جمله بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و کارمندان هنوز نتوانسته‌اند بسته‌های حمایتی خود را دریافت کنند و در انتظار این بسته‌ها هستند که در همین رابطه انوشیروان محسنی بندپی سرپرست تأمین اجتماعی تصریح کرد: بخش اول بسته‌های حمایتی که مربوط به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بوده به اتمام رسیده و همچنین کارکنان دولت که کمتر از 3 میلیون تومان دریافت می‌کردند بسته‌های حمایتی خود را دریافت کرده‌اند و بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران نیز طی هفته آینده این بسته‌ها را دریافت خواهند کرد.

وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعتبار مورد نیاز برای بسته حمایتی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی با حقوق کمتر از 3 میلیون تومان را اختصاص داده و بسته حمایتی مستمری‌بگیران را نیز پرداخت خواهیم کرد و اعتبار این موضوع پیش‌بینی شده است و چنانچه همزمان با حقوق آنها باشد به‌طور میانگین 200هزار تومان به حقوق مستمری‌بگیران اضافه خواهد شد و اگر زودتر از حقوق پرداخت شود این بسته به‌صورت جداگانه به حسابشان واریز خواهد شد.

در حالی مسئولان مربوطه در حوزه رفاهی در دولت تدبیر و امید از توزیع بسته‌های حمایتی به گروه‌های مورد نظر اشاره کرده‌اند که هنوز تا این لحظه بخشی از مددجویان دستگاه‌های حمایتی از جمله بهزیستی و همچنین بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی نتوانسته‌اند بسته‌های حمایتی خود را دریافت کنند.

پیگیری‌ها نیز حاکی از آن است که معترضین به فرآیند توزیع بسته‌های حمایتی نیز می‌توانند با مراجعه به سایت بهزیستی اعتراض خود را در این سامانه ثبت و ضبط و در نهایت پیگیری کنند.

انتهای پیام/