به گزارش پارس نیوز، 

امروز قیمت طلا و سکه با کاهش نسبی مواجه شده است، به‌گونه‌ای که تا لحظه انتشار این خبر، هر عدد سکه طرح جدید تمام بهار آزادی 4 میلیون و 100 هزار تومان معامله شده است و سکه طرح قدیم نیز 3 میلیون و 950 هزار تومان فروخته شد.

هم‌چنین نیم سکه دو میلیون و 100 هزار تومان، ‌ ربع سکه یک میلیون و 200 هزار تومان و سکه گرمی 680 هزار تومان در بازار قیمت دارد.

از سوی دیگر قیمت طلا نیز روندی کاهشی داشته است، به‌گونه‌ای که هر مثقال طلای 17 عیار یک میلیون و 680 هزار تومان قیمت دارد و هر گرم طلای 18 عیار نیز 375 هزار و 100 تومان فروخته می‌شود.

در این باره محمدولی -رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران - علت کاهش قیمت‌ها را اینگونه توضیح داد که بانک مرکزی تلاش می‌کند تقاضای بازار را تامین کند و قیمت را به کنترل خود درآورد و از سوی دیگر نیز این روزها تقاضا در بازار به دلیل وجود انتظار کاهش قیمت‌ها، کمتر شده است و همین مسئله سبب شده تا قیمت طلا و سکه روند کاهشی به خود بگیرد.

وی آینده بازار را اینگونه پیش‌بینی کرد که اگر مدیریت و سیاست‌گذاری اقتصادی در بازار ارز به همین منوال اعمال شود و ادامه یابد، آرامش بیشتری بر بازار حاکم خواهد شد و امیدواریم که در آینده نزدیک به جایی برسیم که مردم به راحتی قدرت تصمیم‌گیری را در این بازار داشته باشند.

از سوی دیگر، قیمت‌ها بازار ارز اما تغییر قابل ملاحظه‌ای نداشت؛ امروز در شعب ارزی بانک‌ها، یورو مسافرتی حدود 14 هزار تومان عرضه شد؛ البته نرخ خرید یورو مسافرتی در بانک‌ها 1000 تومان کمتر از نرخ خرید آن در بازار آزاد است.

هم‌چنین تا ساعت 14 امروز (۲۸ آبان)، نرخ خرید دلار با افزایش حدود 100 تومانی در شعب ارزی بانک‌ها به 11 هزار و 935 تومان رسید و نرخ خرید یورو در شعب ارزی بانک‌ها نیز نسبت به روز گذشته با افزایش حدود 100 تومانی همراه شد و بانک‌ها امروز هر یورو را 13 هزار و 602 تومان خریداری کردند.

نرخ خرید هر پوند انگلیس نیز در بانک‌ها 15 هزار و 308 تومان اعلام شده است. این در حالی است روز گذشته نرخ خرید دلار در بانک‌ها 11 هزار و 818 تومان و یورو حدود 13 هزار و 494 تومان بوده است.

اما نرخ خرید ارز در بانک‌ها، از زمان اعلام تا هفته گذشته عموما رو به افزایش بود؛ به‌طوری‌که نرخ خرید دلار در شعب ارزی بانک‌ها در ابتدا از 9500 تومان آغاز شد و در هفته گذشته به بیش از 12 هزار و 500 تومان رسید، اما از آغاز هفته جاری بانک‌ها نرخ خرید دلار را کاهش دادند. بر اساس اعلام صرافی‌ها، نرخ فروش لیر امروز در بازار غیر رسمی 2500 تومان، نرخ فروش درهم 3700 تومان و نرخ فروش پوند نیز 17 هزار تومان است.

انتهای پیام/