به گزارش پارس نیوز، 

در بسته خبری امروز اخباری از جمله بازگشایی  قسمتی از مسیر متروی مشهد ـ گلبهار، مراسم تقدیر از 417 نفر مدال‌آور گلبهاری، شرکت رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در محفل قرآنی سبزوار و سفر مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی به تربت حیدریه منتشر شده است.

با همکاری اوقاف قسمتی از مسیر متروی مشهد ـ گلبهار بازگشایی شد

مدیرعامل شرکت عمران گلبهار عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: طی تفاهم‌نامه منعقده اداره کل اوقاف خراسان رضوی و شرکت عمران شهر جدید گلبهار، یک کیلومتر دیگر از مسیر 40 کیلومتری متروی مشهد ـ گلبهار بازگشایی شد.

هومن گریوانی افزود: یک کیلومتر دیگر از مسیر متروی مشهد ـ گلبهار طی تفاهم‌نامه منعقد شده بین شرکت عمران شهر جدید گلبهار و اداره کل اوقاف استان خراسان رضوی بازگشایی شد.

وی با تقدیر از اقدامات انجام شده دستگاه‌های اجرایی و حضور موثر دستگاه قضایی در جهت تسریع در روند بازگشایی مسیر مترو مشهد ـ گلبهار، خاطرنشان کرد: با مشارکت و همراهی این دستگاه‌ها تاکنون 36 کیلومتر از این مسیر مترو تملک شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار افزود: 4 کیلومتر باقی‌مانده از این مسیر مترو مشهد ـ گلبهار در اراضی حکمت، حسن‌آباد و زعفرانیه در محدوده چاخاصه در 5 کیلومتری مشهد واقع شده است.

گریوانی بیان کرد: مذاکرات با تعاونی مربوطه در جهت بازگشایی باقی‌مانده مسیر مترو مشهد ـ گلبهار ادامه دارد که امیدواریم به‌زودی تفاهم‌نامه این قطعه باقی‌مانده نیز به امضاء رسیده و پیمانکار نسبت به‌فرآیند زیرسازی اقدام کند.

وی ادامه داد: در این خصوص مجوز شورای همتای استان خراسان رضوی اخذ شده است که مراتب جهت تایید شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور ارسال شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار خاطرنشان کرد: با توجه به‌محدود بودن منابع اعتباری برای مترو مشهد ـ گلبهار و با هزینه کرد از محل منابع اعتباری شرکت عمران گلبهار، تاکنون این پروژه متوقف نشده است.

گریوانی اظهار کرد: در صورت جاری شدن فایناس، روند احداث پروژه مترو مشهد ـ گلبهار با شتاب بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد. 

امروز کشور نیازمند جوانانی همچون شهدای مدافع حرم اسث

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی عصر امروز در مراسم تقدیر از 417 نفر مدال‌آور گلبهاری شرکت‌کننده در مسابقات استانی، کشوری، آسیایی و جهانی 2017، با اشاره به‌اینکه توجه به‌مقوله ورزش منجر به‌کاهش هزینه‌های اجتماعی می‌شود، گفت: تلاش و همت خستگی‌ناپذیر ورزشکاران و برنامه‌ریزی مسؤولان منجر به‌کسب افتخار جوانان می‌شود.

فرزاد فتاحی افزود:کشور ما برای اینکه وابسته به ابرقدرت‌ها نباشد و برای سربلندی و افتخار ایران اسلامی، نیازمند جوانانی بانشاط، سالم و بااخلاصی همچون شهدای مدافع حرم است که برای پاسداشت ارزش‌ها و دفاع از میهن جان خود را نثار کردند.

وی با تقدیر از شرکت عمران شهر جدید گلبهار به‌واسطه همکاری و تعاملی مناسب با مسؤولان گلبهار و حمایت از جامعه ورزشی این شهر اظهار کرد: خراسان رضوی از دیرباز مهد قهرمانان و افتخارآفرینان بوده است که ورزشکاران و مدال‌آوران گلبهار نیز از همین قشر هستند.

مسؤول نمایندگی ورزش و جوانان شهر جدید گلبهار نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه قبل از استقرار نمایندگی ورزش و جوانان گلبهار در سال 87 ورزش‌ها و فعالیت‌ها به‌صورت تک محوری انجام می‌شد، گفت: در سال گذشته ورزشکاران گلبهاری موفق به‌کسب 417 مدال در مسابقات کشوری، آسیایی و جهانی شدند که این میزان نسبت به‌سال 95، 45 درصد رشد داشته است.

حسن خالقی‌مقدم با اذعان به‌اینکه در حال حاضر 90 درصد فضاهای ورزشی موجود در شهر جدید گلبهار اختصاص به‌فضاهای روباز ورزشی دارد، افزود: از سال 95 تاکنون 16 باب زمین ورزشی روباز به‌فضاهای ورزشی شهر افزوده شده است.

وی خاطرنشان کرد: سرانه ورزشی فضاهای سرپوشیده در شهر جدید گلبهار 8 سانتی مترمربع است که این سرانه برای این شهر با آمار جمعیتی 70 هزار نفر مطلوب نیست.

مسؤول نمایندگی ورزش و جوانان گلبهار با بیان اینکه در سال 96 تعداد 2 هزار و 200 نفر ورزشکار در گلبهار سازمان یافته شدند، اظهار کرد: در 6 ماه نخست سال جاری نیز  یک هزار و 190 ورزشکار سازمان یافته است.

خالقی با اشاره به‌فعالیت 25 هیأت ورزشی در شهر جدید گلبهار از مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی عنایت ویژه‌ای در جهت تخصیص اعتبار برای تجهیز و احداث اماکن ورزشی به‌منظور تشویق بیشتر ورزشکاران را خواستار شد. 

پلمپ 8 مرکز مداخله گر در امور درمان در سبزوار

مدیر درمان دانشگاه علوم‌پزشکی سبزوار عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال جاری بیش از 300 مورد بازدید از مراکز درمانی، دندانپزشکی‌ها، مطب‌ها و موسسات آموزشی توسط کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه انجام گرفته است.

داود سروش افزود: همچنین در این مدت 15 مورد تایید محل مطب‌ها و موسسات و 30 مورد نظارت بر تعرفه در مراکز صورت گرفته است.

وی ادامه داد: کارشناسان نظارت بر درمان از ابتدای سال جاری در بازرسی‌ها و بازدیدهای مستمر و پیگیری گزارش‌های مردمی موفق به‌شناسایی و پلمپ 8 مرکز مداخله‌گر در امور درمان شدند.

مدیر درمان دانشگاه علوم‌پزشکی سبزوار تصریح کرد: اعمال غیرمجاز مانند زالو درمانی، حجامت و فروش داروهای دست‌ساز و غیرمجاز، تجویز کرم‌ها و داروهای مختلف از جمله اقداماتی است که بدون هیچ مدرک علمی و قانونی در این مراکز متخلف انجام می‌گرفت.

سروش با بیان اینکه در موضوع درمان و سلامت جان مردم تعللی نداریم، گفت: در حال حاضر 3 پرونده جهت پلمپ توسط مراجع قضایی در دست بررسی و 3 مرکز مداخله‌گر در امور درمان و دارویی در این مدت تعطیل شده‌اند.

وی تاکید کرد: شهروندان گرامی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مراکز غیرمجاز و افراد فاقد صلاحیت قانونی در امور درمانی با شماره 44011066 تماس حاصل نمایند تا در اسرع وقت نسبت به‌تعطیلی و معرفی به‌مراجع قضایی اقدام لازم صورت گیرد.

اقدام قابل توجه ریاست و پرسنل مجتمع آموزش عالی کشاورزی تربت جام

رئیس مجتمع آموزش عالی کشاورزی تربت‌جام عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در راستای ترویج ورزش همگانی و استفاده از دوچرخه در بین پرسنل، اساتید و دانشجویان این مجتمع با هدف جلوگیری از آلودگی هوا مقرر شد تمامی کارکنان و اساتید به‌وسیله دوچرخه به‌محل کار مراجعه کنند.

محمدناصر مودودی افزود: امروزه یکی از مشکلات و معضلات جامعه علی‌رغم پیشرفت علم و تکنولوژی عدم‌تحرک و کمبود نشاط و شادابی در بین اقشار جامعه به‌خصوص دانشجویان و اساتید است که از طرفی استفاده زیاد از خودرو سبب آلودگی زیاد هوا شده است.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد جهت ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه و همچنین افزایش نشاط در بین اساتید، کارکنان و دانشجویان مجتمع آموزش عالی کشاورزی این شهرستان از ابتدای آذرماه سال جاری تمامی کارکنان و پرسنل جهت عزیمت به‌محل کار از دوچرخه استفاده کنند.

جذب بیش از 60 هزار نفر در فعالیت‌های قرآنی وزارت بهداشت

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت امشب در محفل شبی با قرآن که با حضور قاریان برجسته کشور در محل فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار برگزار شد، گفت: طبق اعلام کارشناسان وزارت بهداشت در حوزه قرآنی به‌لحاظ کیفیت و کمیت در سطح کشور فعالیت‌های برتری داشته اما وزارت بهداشت نقاط ضعف خود را در حوزه فعالیت‌های قرآنی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

محمدمهدی بحرالعلوم با بیان اینکه در مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت فعالیت‌های قرآنی با سه هدف اصلی دنبال شده است، افزود: به‌دنبال جذب حداکثری بوده‌ایم یعنی بیشترین میزان اساتید، کارمندان و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی از فعالیت‌های قرآنی بی‌خبر نباشند بلکه انگیزه مشارکت در اجرای این فعالیت‌ها داشته باشند.

وی بیان کرد: براساس آمار جذب اساتید، کارمندان و دانشجویان در فعالیت‌های قرآنی از 17 هزار نفر طی چهار سال گذشته به‌بیش از 60 هزار نفر افزایش یافته است.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت تصریح کرد: همچنین در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار براساس آمارهای ثبت شده بیش از دو برابر جذب مخاطب طی سه سال گذشته در فعالیت‌های قرآنی رشد داشته است.

بحرالعلوم گفت: حدود 700 هزار نفر دانشجو، اساتید و کارمند در مجموعه وزارت بهداشت مشغول به‌فعالیت هستند و اگر 60 هزار نفر در فعالیت‌های قرآنی جذب شده باشند، یعنی کمتر از 10 درصد این جمعیت را جذب کرده‌ایم.

وی با تاکید بر لزوم ارتقاء فعالیت‌های قرآنی در بدنه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: معتقد هستیم فعالیت‌های قرآنی باید باکیفیت مطلوب در سطح کشور انجام شود و اگر دانشجویان، کارمندان و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی قاری با حافظ قرآن کریم هستند، باید کیفیت آثار آنها در سطح ممتاز و بالا باشد.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت یادآورشد: مجموعه فعالیت‌های قرآنی در رفتار، افکار و اعتقادات مخاطبین ما باید موثر باشد.

بیشترین اشتغال ایجاد شده مربوط به‌مشهد است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی عصر امروز در سفر به‌شهرستان مه‌ولات در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در بخش اشتغال روستایی این استان 427 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در نظر گرفته شد و 291 میلیارد تومان آن ابلاغ شده است.

محمد سنجری افزود: آخرین وضعیت عملکرد استان در حوزه ایجاد اشتغال بدین صورت است که تعهد 110 هزار فرصت شغلی استان در فررودین ماه تایید و بین 32 دستگاه اجرایی تقسیم کار شد.

وی بیان کرد: امیدواریم با ابلاغ منابع موجود تبصره 18 منابع لازم به‌استان تزریق شود تا بستر برای تحقق تعهدی بالاتر فراهم آید، ما باید بتوانیم با ظرفیت‌سازی جدید به‌نوعی این بخش را نیز جبران کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی یادآور شد: بیشترین اشتغال ایجاد شده در شهرستان‌ها مربوط به‌مشهد با 61 هزار و 661 فرصت شغلی بوده و به‌نسبت تعهد، شهرستان‌های کلات، جوین، چناران، رشتخوار و مه‌ولات بیشترین عملکرد را داشتند.

سنجری ادامه داد: تعدادی از شهرستان‌ها نرخ بیکاری بالایی دارند که نیاز است تلاش بیشتری صورت گیرد تا آن‌ها خود را به‌میانگین عملکرد استان برسانند.

وی با بیان اینکه عملکرد استان در مشاغل خانگی تا 18 آذر صدور 5 هزار و 500 مجوز مشاغل خانگی بوده است، عنوان کرد: بیشترین مجوز در سازمان صنعت، معدن و تجارت، حدود 2 هزار مجوز بوده و بعد از آن نیز جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی بیشترین تعداد مجوز را صادر کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به اینکه ما پایلوت این امر هستیم، تاکید بر این بود که بیشتر مجوزها در حوزه پشتیبان صادر شود که یک هزار و 30 مجوز در حوزه پشتیبان حقیقی و 4 مجوز در حوزه پشتیبان حقوقی صادر شده و در مجموع افراد تحت پوشش حقیقی و حقوقی 3 هزار و 350 نفر است.

انتهای پیام/