به گزارش پارس نیوز، 

سرهنگ عبدالله اصغری در بازدید از کارگاه های اقتصاد مقاومتی شهرستان اسلامشهر اظهار داشت: با توجه به تحریم های نظام سلطه بر کشورمان جمهوری اسلامی ایران و تهدیداتی که از ابتدای انقلاب وجود داشت و با جنگ، بر ما تحمیل شد و اینکه توانستیم با تمام فشارها و تهدیدات و تحریم ها ۸ سال دفاع مقدس را پشت سر بگذاریم و این نشان از مقاومت و ایستادگی ملت ایران است.

اصغری در ادامه با اشاره به موضوعات جنگ نرم و تهدیداتی که در حال حاضر نیز بر علیه نظام و ملت ایران به کار گرفته شده است افزود: در حال حاضر عموم مردم باید ورد داشته باشند و هر فردی با توجه به شرایطی که دارد باید این حربه ی دشمن را از بین ببرد و با اقتصاد مقاومتی می شود این تهدیدات رو خنثی سازی کرد.

وی در ادامه گفت: سپاه در کنار کار محرومیت زدایی که در سطح کشور و استان وجود دارد، موضوع ساماندهی گروه‌های جهادی و ارائه خدمات مردم داری و مردم یاری موضوع اقتصاد مقاومتی هم ورود پیدا کند. از سال های گذشته برنامه ریزی لازم با هدف ایجاد کارگاه های کوچک و زودبازده انجام شد و کارگاه‌هایی را با اعتبارات خیلی کم و با استفاده از ظرفیت‌هایی که مردم دارند آموزش داده و گواهی مهارت نیز داده شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران بیان کرد: هر شهرستان استان تهران با توجه به ظرفیتی که دارد به یک قطب اقتصادی تبدیل شده است برای مثال شهرستان اسلامشهر رتبه دوم سبزی در استان تهران را دارا میباشد .

امروز تنها راه موفقیت اقتصاد مقاومتی تغییرات و توسعه همین کارگاه های کوچک است

اصغری تصریح کرد: شهرستان بهارستان بدلیل نداشتن زمین کشاورزی در حوزه بافندگی ورود پیدا کرده‌؛ رباط کریم قطب مبل و تولید مبل کشور است(وهن آباد)، شهریار چون ظرفیت میوه است نیز در این ظرفیت ها ها وارد مسائل اقتصادی شده اند چرا که امروز تنها راه موفقیت اقتصاد مقاومتی تغییرات و توسعه همین کارگاه های کوچک است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۷ تا کنون در کل استان ۲۵۱ کارگاه اقتصاد مقاومتی در عرصه های مختلف اقتصادی مقاومتی راه اندازی شده است افزود: مثلا در مسائل دام، شیلات و طیور و صنایع تبدیلی که خشک کردنی و بسته بندی و مشاغل خانگی که عرصه های گسترده ای نیز دارد ۱۳۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار شدند که امروز ۶ کارگاه نمونه در قالب کاروان رسانه از آن بازدید کردند و در این راستا ما تمام ظرفیت ها را آماده کردیم تا پایان امسال بتونیم در موضوع اشتغال بطور ویژه کار کنیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران اظهار داشت: بنا است این کارگاه‌های کوچک به ۶۰۰ عدد برسند و حدود ۲۱۰۰نفر را با برنامه ریزی مشغول کار کنیم و این ظرفیت آماده است و در این راستا از کارهای پراکنده جلوگیری می‌کنیم و روستا به روستا ورود پیدا خواهیم کرد.

انتهای پیام/