به گزارش پارس ، علیرضا درویشی، مدیر سازمان های تخصصی بین المللی رگولاتوری اظهار داشت: اخیرا با دعوت اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) تفاهمنامه ای بین ۷ کشور حوزه خلیج فارس و ایران در خصوص کاهش تداخلات در باندهای فرکانسی GSM و صوت FM به امضا رسیده است.
مدیر سازمان های تخصصی بین المللی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: امیدواریم با اجرای این پروتکل تداخلات مرزی در آینده به حداقل برسد.
وی ادامه داد: علاوه بر این تفاهمنامه که میان ۸ کشور به امضا رسید، تفاهمنامه دیگری نیز بین ۷ کشور حوزه خلیج فارس امضا شد.
درویشی افزود: در این تفاهمنامه به دلیل اینکه ۳ جزیره ایرانی ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ، جزء لاینفک خاک ایران هستند، به صورت جزئی و خاص در مورد آنها صحبت نشده است و منطقی است که تمام مفاد این تفاهمنامه در مورد این سه جزیره نیز حکم فرماست.
مدیر سازمان های تخصصی بین المللی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یادآور شد: در اجرا اپراتورهای تلفن همراه ایرانی باید به شکلی آنتن های خودرا برای پوشش این ۳ جزیره نصب کنند که در این جزایر پوشش کامل داشته باشند.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، سال گذشته و در زمانی که بیهوده گویی های برخی کشورهای حوزه خلیج فارس در مورد مالکیت جزایر ۳ گانه ایرانی مطرح شده بود، اتفاق پیش آمده توسط یکی از اپراتورهای تلفن همراه، خشم اذهان عمومی را برآشفت.
یکی از اپراتورهای تلفن همراه، به دلیل پوشش شبکه ضعیف در یکی از این جزایر، این جزیره را جزء خاک کشور امارات قلمداد کرد و برای واردشدندگان به این جزیره ایرانی، پیام رومینگ خوش آمد گویی به کشور امارات را ارسال کرد.
در این جزیره پوشش اپراتور ایرانی بسیار ضعیف و از طرف مقابل پوشش شبکه اپراتور امارتی بسیار قوی بود.
پس از آن با تذکر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورهای تلفن همراه ملزم به ایجاد پوشش کامل در جزایر شدند.