به گزارش پارس نیوز، 

محمدرضا پورابراهیمی روز پنجشبنه در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل پست بانک استان کرمان افزود: آمادگی داریم تا مجموع ظرفیت ملی و استانی را برای رویکرد ملی و استانی در خدمت پست بانک قرار دهیم.

وی با بیان اینکه پست بانک در تخصیص اعتبارات به مناطق محروم و اعطای وام ‌های خرد و کوچک شرایط بهتری نسبت به دیگر بانک ‌ها دارد گفت: آمادگی داریم تا در صورت عدم جذب این اعتبارات از سوی دیگر بانک‌ ها، سهمیه پست بانک افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وجود دانشگاه ‌های مادر در استان کرمان شرایط خوبی را در حوزه فناوری اطلاعات برای این استان فراهم کرده است ادامه داد: پست بانک ماموریت هایی را در حوزه فعالیت پارک علم و فناوری ، شرکت های دانش بنیان دارد.

پورابراهیمی افزود: آمادگی برگزاری نشستی با حضور روسای دانشگاه ها و پارک علم و فناوری برای بررسی آخرین رصد فعالیت ها و تامین منابع آن ها را داریم.

وی با بیان اینکه ظرفیت توسعه و گسترش فعالیت ها در نقاط کشور توسط پست بانک انجام می شود گفت: پست بانک با خدمات دهی کمک به کاهش محرومیت ها کرده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی دو مزیت اصلی در پست بانک را ورود به مناطق محروم در راستای رفع محرومیت و ورود به ماموریت های ICT برشمرد و بیان داشت: در برخی از مناطق روستاها خدماتی که از ناحیه پست بانک باید انجام شود، جامع و کامل نیست که در سال های آینده با همکاری سایر دستگاه ها تحقق می یابد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه نشست تخصصی کمیسیون اقتصادی مجلس در خارج از مجلس با مجموعه های مختلف برگزار می شود یادآور شد : آمادگی برگزاری این نشست را با مجموعه پست بانک نیز داریم.

وی با اشاره به اینکه قانون بودجه در حال نهایی شدن است افزود: فرصت خوبی است که موضوعات بخش سرمایه و موضوعات شبیه به این را قبل از نهایی شدن بررسی شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: برنامه و بودجه اعلام کرده که در صورت جذب 50 درصد نخست اعتبارت و ارائه مدارک لازم از سوی بانک‌ ها 50 درصد دوم اعتبارات تخصیص داده می‌ شود.

پورابراهیمی با اشاره به منابع 1.5 میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی گفت: متاسفانه وضعیت جذب این منابع در سرجمع عملیات اجرایی کشور قابل قبول نیست و براساس آمار تا شهریورماه عملکرد استفاده از منابع حدود 20 درصد است و این عدد بسیار پایینی است اما عدد استان کرمان از میانگین کشور بالاتر است.

وی با اشاره به هجمه های دشمنان علیه این نظام خاطرنشان کرد: در این فضا که دشمنان به دنبال این هستند تا از هر طریق عدم رضایت مردم را ایجاد کنند و وظیفه ما این است که تمام تلاش خود را برای رضایت هرچه بیشتر مردم به ‌کار گیریم.

در مراسمی با حضور خسرو فرحی مدیرعامل پست بانک ایران و عضو شورای راهبری پارک علم و فناوری تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات ،محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی سید حمیدرضا گنجعلیخانی به عنوان مدیر شعب پست بانک کرمان معرفی و از خدمات بختیاری مدیر سابق قدردانی شد.

انتهای پیام/