به گزارش پارس نیوز، 

«جعفر صفری» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: کاربری جرثقیل مکنده غلات در تخلیه بار از کشتی است و در گام نخست 8 دستگاه از این تجهیزات تخصصی در مدت یک سال در ماشین سازی اراک ساخته و برای نصب به بندر چابهار ارسال شد.
وی ادامه داد: ظرفیت این هشت دستگاه بیش از 600 تن در ساعت است که اکنون 6 دستگاه از هشت دستگاه مکنده غلات در بندر شهید بهشتی چابهار نصب شده و 2 دستگاه دیگر نیز در حال انتقال و نصب است.
مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک بیان کرد: این شرکت با مشارکت نایرو در قراردادی به ارزش 17 میلیون یورو کار طراحی و ساخت هشت دستگاه جرثقیل مکنده غلات را برعهده دارد و با کسب دانش فنی ساخت این تجهیزات، ایران را از ورود آن بی نیاز شده است.
وی ادامه داد: پیمانکار اصلی قرارداد ساخت جرثقیل مکنده غلات شرکت نایرو آلمان است و تولید این تجهیزات تخصصی پس از بازدید مسئولان این شرکت آلمانی از خطوط تولید و حوزه فنی مهندسی ماشین سازی اراک به این شرکت واگذار شده است.
صفری یادآوری کرد: با عملکرد مناسب این شرکت در ساخت و نصب این محصول، 6 دستگاه دیگر از مکنده های مذکور با لحاظ نمودن مشارکت بیش از 51 درصد در حال واگذاری به ماشین سازی اراک است.
ماشین سازی اراک از بزرگترین شرکت های تولیدکننده سازه های عظیم و تخصصی فلزی و انرژی، تجهیزات نفتی، انواع مخازن، بویلرهای حرارتی، گلوله های فلزی، انواع پل، دکل و شیرهای سرچاهی است و به عنوان یکی از واحدهای صنعتی مادر تخصصی و پیمانکاری عمده کشور مطرح است.
شرکت ماشین سازی اراک ( سهامی عام) به منظور پشتیبانی از صنایع بنیادین و برآورده کردن نیازهای صنعتی کشور، در سال 1346 در زمینی به مساحت 134 هکتار در شهر اراک تاسیس شد و در سال 1350 به عنوان اولین صنعت سنگین کشور به بهره برداری رسید.
استان مرکزی با حدود سه هزار واحد تولیدی و صنعتی به عنوان دومین قطب صنایع مادرتخصصی و چهارمین قطب صنعت کشور شهرت دارد و از نظر تنوع محصولات تولیدی نیز جایگاه نخست را در ایران به خود اختصاص داده است.
3017/6013/