به گزارش پارس نیوز، 

اواخر هفته جاری لایحه بودجه 98 به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد. ارقامی مانند نرخ دلار و میزان فروش نفت و درامدها و هزینه های کل از جمله ارقام کلیدی بودجه میباشند. بر اساس اعلام برخی نمایندگان مجلس در لایحه بودجه فروش روزانه 1.2 میلیون بشکه نفت در روز با نرخ 5200 تومان در نظر گرفته شده است. این در حالی است که رئیس کل بانک مرکزی عدد 5700 تومان را برای نرخ تسعیر بودجه مناسب دانسته است. این در حالی است که تخمین واردات کل کشور برای سال آینده اهمیت جدی دارد.

بر اساس اطلاعات اولیه کسب شده از لایحه بودجه، کل واردات تخمین زده شده برای سال آینده حدود 38 میلیون دلار میباشد که شامل 14 میلیارد دلار کالای اساسی و 24 میلیارد دلار کالاهای گروه 2 و 3 میباشد.

در این بین درامد حاصل از حقوق و عوارض وارداتی کالاهای اساسی حدود 3 هزار میلیارد تومان و درامد حاصل از سایر کالاها با ماخذ میانگین 12 درصد حدود 23 هزار میلیارد تومان است. گفتنی است، ماخذ حقوق و عوارض کالای اساسی حدود 5 درصد است. سال گذشته نرخ محاسباتی ارز برای همه کالاها 4200 تومان در نظر گرفته میشد و به نظر میرسد با افزایش نرخ تسعیر این عدد نیز در لایحه بودجه برای سال آینده تغییر محسوسی داشته باشد.