به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی یونهاپ نیوز نوشت: روز سه شنبه دادگاهی در سئول یک تاجر کره ای را به اتهام خارج کردن غیرقانونی مقادیر زیادی پول از یک حساب بانکی ایران در سئول به دو سال زندان محکوم کرد.

این تاجر ۷۴ ساله به دلیل خروج ۱.۱ تریلیون وون (۹۷۰ میلیون دلار) از یکی از حسابهای بانک سئول که متعلق به بانک مرکزی ایران است، مجرم شناخته شد.

این تاجر کره ای متهم است با دستکاری اسناد بانکی، مقامات مسئول را متقاعد کرده که در سال ۲۰۱۱، حدود ۱.۱ تریلیون وون سنگ مرمر از یک شرکت در دبی خریداری کرده و آنها را به ایران فروخته است. اما در حقیقت هیچ محموله سنگ مرمری به ایران ارسال نشده است.
این تاجر که با نام مستعار جونگ شناخته می شود، پول دریافت شده از حساب بانک مرکزی ایران در بانک کره ای را به دلار تبدیل کرده و آن را بنابه تقاضای واردکنندگان ایرانی به نه کشور دیگر ارسال کرده و برای انجام این کار بیش از ۵ میلیارد وون به عنوان حق کمیسیون دریافت کرده است.

دادگاه مرکزی منطقه سئول همچنین اعلام کرده است که علاوه بر ضبط ۵.۷۳ میلیارد وون از دارایی های این تاجر کره ای، وی باید جریمه ای به مبلغ ۲۰ میلیون وون نیز پرداخت نماید.

قاضی سونگ کاک یئوب در رای صادره اظهار داشته است: « خوانده با استفاده از قانون مبادلات خارجی که به منظور تثبیت ارزش پول ملی کره تصویب شده، اقدام به ارتکاب جرم کرده است. »

بانک مرکزی ایران به منظور دور زدن تحریم های آمریکا، در سال ۲۰۱۰ حسابی را به وون در سئول افتتاح کرد. این حساب بانکی به سئول اجازه می دهد تا پول نفت ایران را بجای دلار به وون پرداخت کند، که در حقیقت راهی برای دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران است. تجار کره ای که کالاهای غیرنفتی به ایران می فروشند نیز می توانند پول کالاهای ارسالی خود به ایران را از طریق این حساب دریافت کنند.