به گزارش پارس نیوز، 

مصطفی احمدی رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل فروش با تأکید بر اینکه وضعیت آجیل در کشور مناسب است، اظهار کرد: درحال حاضر ۳۵ هزار عضو در فرآوری و توزیع آجیل در سراسر کشور فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۸۰ درصد نیاز داخل، در کشور تأمین می‌شود، گفت: این درحالی است که ۲۰ درصد مابقی همچون بادام هندی در کشور تولید نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: قیمت پسته تابع مولفه‌های مختلفی در بازار است/ متوسط قیمت پسته در بازارهای جهانی 15 دلار 

احمدی، با بیان اینکه آجیل به اندازه مصرف در داخل تأمین می‌شود، افزود:  بسیار از باغات تحت تأثیر خشکسالی و سرمازدگی اخیر قرار گرفته‌اند و همچنین کاربری برخی از زمین‌های کشاورزی به مسکونی تبدیل شده است که موجب کاهش تولید محصولات خشکبار شده است.

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل فروش، تصریح کرد: درحال حاضر مشتریان تقاضای زیادی برای اقلامی همچون پسته دارند که این موضوع می‌تواند برای کشور مثبت باشد.

احمدی با بیان اینکه مشتریان خارجی توانسته‌اند ارزآوری خوبی در این صنف داشته باشند، گفت: ارزآوری از طریق این صنف می‌تواند در فروش داخلی و صادرات آن تأثیرگذار باشد.

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل فروش، یادآورشد: در گذشته اقلام آجیل و‌خشکبار پس از ورود به تهران، توسط تجار به بازار‌های هدف صادر می‌شد در حالیکه هم اکنون کشاورزان به طور مستقیم با خارجی‌ها در ارتباط هستند و به همین دلیل اتحادیه نمی‌تواند بازار را کنترل کند.

به گفته احمدی، امیدوایم با برنامه ریزی دقیق و مناسب بتوانیم مشکلات را در این صنف به حداقل برسانیم.