به گزارش پارس نیوز، 

کمال الدین شهریاری‌ عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده حرف‌های بسیار زیادی از سوی دولت زده شده است، گفت: متأسفانه وعده‌ها  در این بخش عملی نشده است و ما در چند سال گذشته پیشرفت چندان مناسبی در این حوزه ندیده‌ایم.

وی ادامه داد:در خصوص معضل‌ بافت‌های فرسوده شعارهای بسیار زیادی  مطرح شده است که عملی شدن این شعارها نیاز به محرک‌های جدی دارد.

شهریاری تأکید کرد: نوسازی‌ بافت‌های فرسوده امکان‌پذیر نیست مگر آن که محرک‌ها و تسهیلاتی با نرخ‌های سود پایین‌ ارائه شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: تخفیف در عوارض و پروانه‌های ساختمانی و همچنین افزایش صدور ساخت و ساز می‌تواند در پیشرفت و رونق‌ نوسازی بافت‌های فرسوده کمک کند.

وی تصریح کرد: افزایش تراکم و همچنین حمایت از بخش‌های خصوصی و ارائه ایده‌های جدید در نوسازی بافت‌های فرسوده می‌تواند کمک رسان باشد.

گفتنی است‌: چندی پیش عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی‌ اعلام کرد که تا دو هفته آینده نرخ تسهیلات ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده افزایش می‌یابد ؛همین امر می‌تواند راه را برای ساکنان محلات بافت‌های فرسوده  در اجرای هر چه سریع‌تر طرح بازآفرینی‌ شهری هموار کند.