به گزارش پارس به نقل از مشرق، قیمت خودروهای داخلی امروز با شوک افزایشی قابل توجهی همراه بوده و فعالان بازار کاهش عرضه در کنار افزایش تقاضای خرید این محصولات را مهمترین دلیل رشد قیمت ها می دانند.

در حالی که قرار بود خودروسازان تولید و عرضه محصولاتشان را پس از تعیین قیمت های جدید افزایش دهند، همچنان از این کار طفره می روند، البته به گفته خودرو سازان کمبود تولیدخودرو و تقاضای زیاد موجب افزایش قیمت این محصولات شده است.

کاهش تولید خودرو موجب بر هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا و صعودی شدن قیمت ها در بازار آزاد شده است اما درباره کاهش تولید کسانی باید پاسخگو باشند که به دلایل مختلف موجب تضعیف این صنعت شدند و متاسفانه نقش و عملکرد مدیران سیاسی در این صنعت بر دامن زدن به این وضعیت بر کسی پوشیده نیست.

قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی به شرح زیر است:

شرکت ایران خودرو نیز آخرین شرایط فروش محصولات خود را به نحوی ارائه کرده که از بین شش محصولی که توسط شورای رقابت قیمت گذاری شده، فقط فروش فوری وانت پیکان را در سایت قرار داده و آنهم پس از ۴۵ روز تحویل میدهد و از فروش فوری ۵ مدل دیگر خبری نیست.

و در پیش فروش این ۵ مدل نیز مانند گذشته خبری از قیمت نهایی محصولات نیست و این خودرو ساز در حالی که می داند این اقدام خلاف شرع و قانون می باشد، اما در نبود نظارت، همچنان بر این نحوه فروش محصولات خود بدون تعیین قیمت قطعی اصرار دارد.

برای مثال: اگر شما بخواهید یک دستگاه سورن ELX مالتی پلکس با موتور EF۷ با کیسه هوای راننده و سرنشین بخرید، ابتدا ۹ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان به عنوان پیش پرداخت و ۷ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان هم به عنوان ودیعه دوم پرداخت می کنید و مبلغ مابه التفاوت، در زمان صدور دعوتنامه و بر اساس قیمت مصوب ماهانه (قیمت روز) محاسبه خواهد شد.

امیدواریم رئیس جمهور بعدی با اولویت قرار دادن رسیدگی به وضعیت اقتصادی کشور، نگاه ویژه ای به سر و سامان دادن به صنعت خودروسازی که حال و روزی خوبی هم ندارد، داشته باشد.