به گزارش پارس به نقل از ایسنا، نعمت الله ترکی درباره برخی گرانی های اخیر از جمله افزایش قیمت مرغ و گوشت قرمز، افزود: هیچ نوع افزایش قیمتی در فروش گوشت قرمز و مرغ نداشتیم و طبق قیمت مصوب قبلی، هر کیلو گرم مرغ بین ۵۵۰۰ تا ۵۶۰۰ تومان نرخ گذاری شده و هر مرکزی با قیمت بالاتر از این نرخ بفروشد، گران فروشی کرده است.

وی افزود: همچنین قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله ۲۵ هزار تومان و لاشه گوشت گوسفند نیز ۲۷ هزار تومان تعیین شده و قیمت های بالاتر از این نیز گرانفروشی محسوب می شود و با متخلفان برخورد می کنیم.

معاون برنامه ریزی استاندار تهران در خصوص اجرای طرح ضیافت در ماه رمضان نیز گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار تن مرغ و ۴۰۰۰ تن گوشت قرمز نیز ذخیره شده و در ایام ماه مبارک هیچ گونه مشکلی از لحاظ تامین گوشت مورد نیاز شهروندان نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به اینکه قیمت درج شده گوشت قرمز در فروشگاه زنجیره ای شهروند بسیار متفاوت از قیمت اعلام شده توسط ستاد تنظیم بازار است به طوریکه هر کیلو گوشت گوسفند با قیمت ۳۴ هزار تومان به فروش می رسد، گفت: فروشگاه شهروند تخلفاتی را در نرخ گذاری ها انجام می دهد که به زودی بازرسی ویژه از این فروشگاه آغاز می شود.

ترکی با بیان اینکه برخی اقلام پرمصرف ماه رمضان از جمله برنج، روغن، شکر و حبوبات نیز به میزان لازم ذخیره سازی شده گفت: ۱۰ روز قبل از آغاز ماه مبارک رمضان، شش نمایشگاه در تهران و ۲۵ نمایشگاه در سطح استان افتتاح خواهد شد. همچنین ۱۸۰ مرکز میادین میوه و تره بار نیز اقلام پرمصرف را به شهروندان ارائه خواهند کرد.

وی گفت: از لحاظ ذخیره حبوبات و سایر اقلام مورد نیاز ماه رمضان هیچ گونه مشکلی در استان تهران وجود ندارد و با آمادگی کامل از لحاظ تامین مایحتاج شهروندان به استقبال ماه رمضان خواهیم رفت.

معاون برنامه ریزی استاندار تهران تصریح کرد: نظارت بر عملکرد نانوایی ها نیز در ماه رمضان تشدید می شود و با گرانفروشان و کم فروشان این صنف نیز برابر قانون برخورد خواهیم کرد.

به گفته ترکی، در یک ماه اخیر ۱۰ نانوایی به علت تخلفات کم فروشی و گرانفروشی پلمپ شده و پرونده آنها به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.