به گزارش پارس نیوز، 

نورالدین مهری رئیس اتحادیه پیچ و مهره فروشانبا بیان اینکه درحال حاضر نزدیک به هزار واحد صنفی پیچ و مهره در تهران مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: این صنف برای ۴ هزار نفر  اشتغال ایجاد کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه پیچ و مهره یکی از پایه‌های اساسی صنعتی در کشور است گفت:هیچ صنفی همانند پیچ و مهره از منظر تیراژ متنوع نیست چرا که هم اکنون ۷ هزار نوع پیچ و مهره در کشور وجود دارد.

 

بیشتر بخوانید: سَر هم بندیِ پیچ و مهره، به تولید ملی کمک نمی‌کند/ واردات فناوری و تکنولوژی پیش نیاز حمایت از کالای ایرانی 

 

مهری، با بیان اینکه این صنعت می‌تواند ۷۰ درصد نیاز داخل کشور را تامین کند، تصریح کرد:به رغم این ظرفیت و توانمندی به اندازه نیاز کشور تولید صورت نمی گیرد.

 

رئیس اتحادیه پیچ و مهره فروشان، در تشریح عوامل و مشکلاتی که مانع از تولید و تامین صددرصدی پیچ و مهره در کشور شده است ، افزود: نبود مواد اولیه یکی از مشکلات موجود دراین صنعت است، بطوریکه هم اکنون  واردات این صنف بسیار کم شده است.

 

مهری، مصرف سالانه کشور را ۱۰۰ هزار تن دانست و گفت: ۷۰ هزار تن از این میزان بصورت واردات و مابقی از طریق تولید داخل تامین می‌شود.

 

وی ادامه داد: کاهش  میزان واردات نسبت به سال‌های گذشته  منجر به افزایش قیمت در بازار شده است.

 

به گفته رئیس اتحادیه پیچ و مهره فروشان، ۳۰ درصد  نیاز داخلی از کشور تامین می‌شود.