به گزارش پارس نیوز، 

سید محمدرضا مرتضوی روز شنبه در سمنان افزود: اخراج کارگران از واحدهای صنعتی و تولیدی به دلیل تحریم ها، باید خط قرمز مدیران نهادهای اجرایی و فعالان اقتصادی کشور باشد.
وی خاطر نشان کرد: خانه صنعت، معدن و تجارت ایران همواره بر رونق تولید و رفع مشکلات معیشتی کارگران تاکید کرده است و در شرایط جنگ اقتصادی باید از اقشار آسیب پذیر جامعه بیشتر مراقبت کرد.
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد: تاثیر تحریم ها بر اقتصاد کشور ملموس است اما با اتخاذ راهکارهای متنوع می توان از این شرایط سخت به سلامت عبور کرد.
مرتضوی اضافه کرد: در سال گذشته بیش از 450 هزار شغل در بنگاه های اقتصادی کشور ایجاد شد اما برای سال جاری به دلیل شرایط موجود، انتظار ایجاد این تعداد شغل در این بخش از اقتصاد کشور وجود ندارد.
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تصریح کرد: دولت اکنون در شرایط اقتصادی نامطلوبی قرار دارد و اکنون نهادهای اجرایی برای رفع مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی و تولیدی کشور اقدام چندانی نمی توانند انجام دهند.
مرتضوی افزود: باید بنگاه های اقتصادی کشور از رویکردهای اجتماعی و سیاسی فاصله بگیرند و تنها دغدغه این قشر اثر گذار جامعه رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی خود باشد.
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: همدلی و الگو برداری اصولی از بنگاه های اقتصادی موفق در بخش رونق تولید از راهکارهای موثر برای خنثی سازی توطئه های دشمنان است.
مرتضوی به منظور حضور در سی و یکمین اجلاس سراسری خانه صنعت و معدن کشور در سمنان حضور یافته بود.
انتهای پیام/