به گزارش پارس به نقل از بلومبرگ، این اتفاق پس از آن به وقوع پیوست که گزارش وزارت کار آمریکا مبنی بر افزایش بیش از پیش بینی سطح اشتغال در این کشور موجب شد، طلا بیشترین کاهش قیمت از آوریل (فروردین) تا کنون را تجربه کند.
پیش از گزارش وزارت کار آمریکا، خوشبینی صندوق های سرمایه گذاری به افزایش قیمت طلا به بالاترین سطح خود در هفت هفته گذشته رسیده بود.
بنا به اعلام کمسیون معاملات سلف کالای آمریکا، سفته بازان در تاریخ چهارم ژوئن (۱۴ خرداد) خالص معاملات خرید به امید افزایش قیمت در آینده را ۱۹ درصد افزایش دادند و آن را به ۵۷ هزار و ۱۱۳ قرارداد سلف و سلف انتخابی رساندند.
دارایی طلای صندوق های سرمایه گذاری ۶۰ درصد در دو هفته گذشته افزایش یافت که بیشترین میزان از ماه مارس بود زیرا معاملات فروش طلا کاهش پیدا کرد.
خالص درجه خوشبینی به افزایش قیمت ۱۸ قلم کالا که در بازار آمریکا خرید و فروش می شود، امروز ۳/۳ درصد کاهش یافت زیرا احتمال کاهش قیمت شکر و قهوه از سوی سرمایه گذاران قوت گرفت.
بنا به اعلام وزارت کار آمریکا، سطح اشتغال این کشور در ماه مه (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد) ۱۷۵ هزار واحد افزایش یافته است.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، دولت آمریکا در تاریخ هفت ژوئن (جمعه گذشته) اعلام کرد: افزایش سطح اشتغال، به این معنی است که شرکتهای آمریکایی نسبت به چشم انداز تقاضا در این کشور خوشبین هستند.
گزارش اخیر، این گمان را تقویت کرد که بانک مرکزی آمریکا برنامه خرید اوراق قرضه را کاهش خواهد داد.
قیمت تحویل فوری طلا در ساعت ۱۲: ۰۳ روز دوشنبه به وقت محلی در بازار سنگاپور یک هزار و ۳۸۵ دلار و ۸۰ سنت در هر اونس بود که ۲۸ درصد کمتر از رکورد قیمت در سپتامبر ۲۰۱۱ است.