به گزارش پارس نیوز، 

به گفته منابع آگاه، عربستان، بزرگترین تولید کننده عضو اوپک می خواهد نفت تولید خود را به میزان حدود 1.4 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. اما دیگر تولید کنندگان از جمله روسیه تمایلی به کاهش تولید ندارند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 14 سنت، معادل 0.2 درصد افزایش به 66 دلار و 76 سنت رسید. قیمت نفت برنت در این هفته 4.6 درصد افت داشت و ششمین کاهش هفتگی متوالی را به ثبت رساند.

قیمت نفت خام آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه بدون تغییر نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 56 دلار و 46 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدییت در این هفته 5.6 درصد افت داشت که ششمین هفته کاهشی متوالی این شاخص نفتی بود.

طارق ظاهر، عضو هیئت مدیره موسسه تیچه کپیتال در نیویورک گفت، پس از کاهش قیمت های شدید روز سه شنبه، قیمت ها اندکی ترمیم شد و اکنون در حال تثبیت شدن است.

باب یاوگر، تحلیلگر بازار نفت گفت: «در حالی که روند افزایش تولید نفت آمریکا ادامه دارد، اوپک احتمالا تصمیم به کاهش تولید خواهد گرفت.»

وزرای کشورهای عضو اوپک قرار است روز 6 نوامبر یعنی کمتر از یک ماه دیگر برای تصمیم گیری در مورد سیاست تولید 6 ماه آینده خود در وین تشکیل جلسه دهند.

تولید نفت آمریکا در هفته گذشته به رقم بی سابقه 11.7 میلیون بشکه در روز رسید. این افزایش تولید سبب شده تا ذخایر نفت آمریکا بیشترین افزایش هفتگی در طی حدود 2 سال اخیر را تجربه کند.