به گزارش پارس نیوز، 

بزرگترین شرکت هوافضای روسیه می‌گوید تحویل هواپیمای مسافربری «سوخو سوپرجت ۱۰۰» به ایران را بعد از کاهش سهم قطعات آمریکایی در هواپیما‌های این شرکت به کمتر از ۱۰ درصد بررسی می‌کند.

«الکساندر رابساو»، مدیر عامل این شرکت روز پنجشنبه این موضوع را اعلام کرده و خبرگزاری روسی اسپوتنیک آن را گزارش داده است.

ایران و روسیه ماه جاری تفاهم‌نامه‌ای برای فروش ۴۰ فروند هواپیمای مسافربری سوخو-۱۰۰ به ایران تا سال میلادی ۲۰۲۲ امضا کردند. تصمیم آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران باعث شد روسیه در تأمین قطعات ساخت آمریکا برای این هواپیما‌ها با مشکل مواجه شود.

رابساو که در یک کنفرانس خبری در بحرین حضور داشت گفت: «ما تصمیم گرفته‌ایم در شرایط فعلی که ۲۲ درصد تجهیزات اینهواپیما در ایالات متحده تولید می‌شود آن‌ها را به ایران تحویل ندهیم.»

وی اضافه کرد: «وقتی که [از نظر میزان قطعات مورد استفاده در سوخو-۱۰۰]به سطح کمتر از ۱۰ درصد برسیم به بررسی این موضوع خواهیم برگشت.»

سوخو-۱۰۰ هواپیمای دوموتور روسیه است که شرکت هواپیماسازی سوخو آن را می‌سازد. این هواپیما ظرفیت حمل ۹۸ مسافر را و قابلیت پرواز به ارتفاع ۲۴۷۰ متر را دارد.

انتهای پیام/