به گزارش پارس نیوز، 

محمد حسن افشار رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی درباره آخرین وضعیت بازار قارچ اظهار کرد: انجمن برای تثبیت قیمت و جلوگیری از زیان تولیدکنندگان، قارچ های مازاد از بازار را جمع آوری می کند که این امر در جلوگیری از سودجویی دلالان تاثیر بسزایی دارد.

وی قیمت کنونی هر کیلو قارچ در بازار را 9 هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به آنکه نرخ کنونی تفاوت چندانی با قیمت تمام شده ندارد از این رو برنامه انجمن آن است که با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی، معاونت تنظیم بازار و سازمان میادین میوه و تره بار قیمت را به گونه ای تنظیم کند که هر کیلو قارچ درجه یک با احتساب 20 درصد سود برای تولیدکننده 11 هزار و 800 تومان عرضه شود.

افشار درباره آخرین وضعیت تولید قارچ گفت: با توجه به خنک شدن هوا و راندمان بالای کامپوست ها پیش بینی می شود که روزانه 500 تا 600 تن قارچ در کشور تولید شود.

به گفته این مقام مسئول نوسان نرخ ارز و کاهش ارزش ریال در برابر دلار  زمینه را برای صادرات محصول به کشورهای عراق و خلیج فارس فراهم کرده است که انتظار می رود با حمایت های دولت در این زمینه میزان صادرات سالانه به 30 هزارتن برسد.

وی درباره چالش های پیش روی صادرات قارچ بیان کرد: محدودیت در زمینه حمل و نقل و کمبود هواپیمای کارگو منجر به ایجاد تنگناهایی در زمینه صادرات به روسیه و دیگر کشورها شده است که انتظار می رود با تقویت سفینه فضایی میزان صادرات را افزایش داد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در پایان تصریح کرد: علی رغم افزایش سرسام آور نهاده ها، انجمن به دنبال افزایش بیش از حد قیمت نیست چرا که در شرایط فعلی اقتصاد مردم توان خرید ندارند.