به گزارش پارس نیوز، 

محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره مشکلات موجود در صنایع قطعه سازی اظهار کرد: هم اکنون قیمت قطعات خودرو، باتوجه به افزایش مواد اولیه، رشدی نداشته است، به عبارتی، نرخ مواد اولیه سه برابر شده، اما قطعات رشدی نداشته است.

وی در ادامه پرداخت‌ها را از دیگر مشکلات موجود در این صنایع دانست و افزود: چون بیشتر خرید‌ها نقدی شده است ، به آسانی امکان خرید وجود ندارد.

نجفی منش، با اشاره به اینکه تعدیل قیمت‌ها از دیگر مشکلات موجود در این صنایع است افزود:قیمت خودرو در شورای رقابت کمتر از قیمت واقعی،مشخص می‌شد به همین دلیل، ۲۰ هزار میلیارد تومان زیان به این صنعت وارد شده است و اگر قیمت‌ها توسط سازمان حمایت از مصرف کننده تعیین شود می‌تواند وضعیت این صنعت را تا حدی بهبود بخشد.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی، با اشاره به اینکه اختلاف قیمت خودروهای خارجی می‌تواند اعتبار را از شرکت‌های خارجی بگیرد گفت: امیدواریم با هم‌اندیشی سازمان‌های مرتبط به‌ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک و بانک مرکزی، این مشکل به زودی حل شود.

انتهای پیام/