به گزارش پارس نیوز، 

مصطفی خسروی، رئیس اتحادیه املاک استان تهران، با بیان اینکه متقاضیان مسکن منتظر کاهش قیمت مسکن برای خرید نباشند، گفت: متقاضی اگر نیاز به خرید دارد سریعتر ملک مورد نظر خود را پیدا و آن را خریداری کند.

وی اعلام کرد: میزان معاملات مسکن از 15 مهر ماه تا پنجم آبان ماه 15 درصد کاهش یافته این در حالی است که در 6 ماهه ابتدای سال میزان معاملات مسکن در مقایسه با سال 96 رشد 22 درصدی داشته است.

خسروی تأکید کرد: میزان معاملات مسکن در ایام زمستان کاهش می‌یابد و این بازار کساد می‌شود اما در آستانه عید معاملات بیشتر می‌شود.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران درباره آینده مسکن نیز گفت: در صورتی که دولت قیمت بازارهای اثر گذار در بخش مسکن مانند طلا، ارز، بورس و حامل‌های انرژی را ثابت نگه دارد، می‌توانیم به بهبود وضعیت این بازار امیدوار باشیم.

وی تصریح کرد: وزیر جدید راه و شهرسازی قول داده رویکرد مناسبی نسبت به بازار ساخت و ساز داشته باشد و رئیس جمهور نیز روز گذشته در جلسه علنی مجلس اعلام کرد که ما در بازار ساخت و ساز مسکن عقب مانده‌ایم و امیدواریم وزیر جدید بتواند این بازار را از عقب ماندگی خارج کند.

خسروی توضیح داد: وزیر راه و شهرسازی جدید در طول 3 سال آینده باید بتواند توازن در عرضه و تقاضا را فراهم آورد و با افزایش تولید و رونق ساخت و ساز  بازار را رونق بخشد.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران در پایان گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده و اجرای طرح بازآفرینی شهری می‌تواند نقطه امیدی برای بازار مسکن باشد.