به گزارش پارس نیوز، 

حمید ورناصری درباره مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه گوشت دام های پیر داخلی به جای برزیلی یخ زده در بازار عرضه می شود، اظهارداشت:مباحث مطرح شده در این زمینه کاملا نادرست است و می تواند ناشی از عدم اطلاع کافی و کامل راجع به نحوه فرآوری گوشت در برزیل و شرایط بازاری هر کدام از این کالاها( گوشت داخلی و گوشت وارداتی) باشد. 

وی با بیان اینکه گوشتی که از برزیل تامین می شود تحت نظارت سازمان دامپزشکی و ناظرین ذبح شرعی تولید می شود، افزود: در سال حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزارتن گوشت منجمد برزیلی وارد کشور می شود و روی هر قطعه یک تا سه کیلوگرم آن، تمام اطلاعات راجع به محصول از جمله تاریخ تولید، تاریخ انقضا، محل تولید، شرکت واردکننده و ... ثبت می شود.

ورناصری اضافه کرد: این نوع گوشت منجمد بعد از اینکه وارد بازار ایران می شود، به عنوان گوشت تنظیم بازاری کیلویی ۲۷ هزارتومان عرضه می شود و کیلویی ۲۹ هزارتومان به دست مصرف کنندگان می رسد این در حالی است که ذائقه مردم ما بیشتر به سوی گوشت تازه است و گوشت داخلی نیز این قابلیت را دارد که به صورت تازه عرضه شود ضمن اینکه گوشت تازه قیمت بالاتری نسبت به گوشت منجمد دارد. 

وی افزود: منطق اقتصادی نیز این اجازه را نمی دهد که افراد گوشتی را که کیلویی ۴۵ تا ۵۰ هزارتومان از آنان می‌خرند منجمد کنند و به نرخ کمتر بفروشند. اگر می خواهند بفروشند محصولشان را به صورت تازه عرضه می کنند بنابراین این کار از لحاظ فنی و اقتصادی توجیهی ندارد، بحث اشتباهی بود که مطرح شد و اذهان را مشغول کرد. 

این مقام مسئول ادامه داد:در عین حال روی هر قطعه گوشت برزیلی مشخصاتی وجود دارد و فرد متخلف باید این لیبل ها را با تقلب و جعل بر روی گوشت های داخلی قرار دهد تا بتواند آنها را به عنوان گوشت وارداتی توزیع کند، که این کارها اصلا منطقی نیست و بیشتر ناشی از اطلاعات ناکافی راویان خبر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مشکلات ایجاد شده در حمل و نقل نهاده های دامی، اضافه کرد:کامیون به اندازه کافی وجود دارد، شرکت پشتیبانی نیز بخشی از نیاز تولیدکنندگان را در سراسر کشور تامین می کند،مرغداران و دامداران نیز تلاش می کنند نیازشان را تامین کنند؛ البته نگرانی هایی درباره کرایه حمل وجود دارد نه اینکه کامیون نباشد. ورودی کامیون به بنادر به اندازه کافی است کرایه حمل شان افزایش یافته و این مساله قیمت تمام شده تولید را بالا می برد.

وی گفت:در عین حال ما همچنان از حمل جاده ای و حمل ریلی استفاده و کمک می کنیم تا بتوانیم بخشی از نیاز تولیدکنندگان را تامین نماییم و این روند را ادامه می دهیم تا مشکلی ایجاد نشود.