به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدحسین موحدنژاد مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از ارسال پرونده تخلف 9 شرکت لبنی، یک تولید کننده روغن نباتی و یک واردکننده گوشت گرم گوسفندی به دلیل گرانفروشی و بی‌اعتنایی به ضوابط ابلاغی و اقدام های ارشادی، به سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد و اظهار کرد: مجموع ‌تخلف 9 شرکت لبنی از آغاز امسال تاکنون 143 میلیارد ریال بود.

وی بیان کرد: هرگونه تغییر و افزایش قیمت کالای لبنی منوط به تصویب کارگروه تنظیم بازار است و باید واحدهای صنفی نسبت به درج و نصب برچسب قیمت و صدور فاکتور اقدام کنند.

موحدنژاد گفت: برخی واحدهای لبنی در روزهای گذشته نسبت به افزایش غیرقانونی محصولات پرمصرف لبنی از جمله شیر، ماست و پنیر اقدام کردند که با آنها برخورد شد.

وی ادامه داد: پرونده تخلف 49 میلیارد ریالی یک شرکت تولیدکننده روغن نباتی نیز به دلیل بی اعتنایی به ضوابط ابلاغی و قیمت مصوب، در سازمان تعزیرات حکومتی مطرح شده است. 

نظارت مستقیم سازمان حمایت بر تولید کارخانه های لاستیک

موحدنژاد درباره توزیع تایر گفت: طبق بخشنامه این سازمان به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها در سوم مهرماه امسال، مقرر شد برای کنترل دقیق، بازرس مقیم در کارخانه‌های تولید تایر حضور یافته و از مراحل نخست تا پایان بر تولید نظارت کند.

وی افزود:با این واحدها در صورت استنکاف از پذیرش بازرس، برخورد فوری و تعزیری می شود.

 تشکیل پرونده یک شرکت واردکننده گوشت گرم گوسفندی 

موحدنژاد از تشکیل پرونده یک شرکت واردکننده گوشت گرم گوسفندی به دلیل عمل نکردن به تعهدات خبر داد و گفت: پرونده تخلف به ارزش بیش از 12 میلیارد ریال تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

در نخستین روز آبان ماه نیز سخنگوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از معرفی 700 پرونده واحدهای تولیدی و توزیعی به سازمان تعزیرات خبر داد.

غلامرضا کاوه گفت: اتهام این واحدها گرانفروشی کردن، درج نشدن قیمت، صادر نکردن فاکتور، نداشتن پروانه کسب و عرضه کردن کالا خارج از شبکه بود.

انتهای پیام/