به گزارش پارس نیوز، 

 از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «اردشیر سعدمحمدی» افزود: در این برنامه در ارتباط با زنجیره فولاد و صنایع معدنی که قسمت زیادی از آن با ایمیدرو فعالیت می‌کند، تکلیف تا افق 1400 مشخص است.
وی اظهار داشت: همه صنایع معدنی در این برنامه به صورت جزئی بررسی و ارزیابی شده‌اند، به طور مثال افق 1400 در این برنامه برای سنگ آهن 107 میلیون تن پیش‌بینی شده که اکنون میزان تولید کشور در این محصول 80 میلیون تن است.
معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو به ارزیابی سایر فلزات در این برنامه اشاره و اضافه کرد: افق کمّی کنستانتره، چدن، مس، شمش، آلومینیوم، مس، سرب و روی و بسیاری محصولات معدنی دیگر نیز در این برنامه به صورت جزئی مشخص شده است.
سعدمحمدی تاکید کرد: در حوزه معدن اگر بتوانیم طبق برنامه ارائه شده بهره‌‌وری را برای کاهش قیمت تمام شده و افزایش تولید را به عنوان یک سرفصل قرار دهیم، به جرات می‌توان گفت اهدافی که در برنامه دیده شده محقق خواهد شد.
وی گفت: فعالیت مستمر رحمانی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس و حضور وی در بدنه وزارت صنعت، معدن و تجارت، حاکی از آشنایی او با سازوکار شرکت‌های کوچک و بزرگ در این حوزه و برنامه‌ها، ایده‌ها و شرایط سیستم است و به همین دلیل برنامه‌ریزی در این حوزه را دقیق‌تر و با اشراف بیشتری انجام خواهد داد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری روز یکشنبه، 29 مهرماه در نامه ای به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، گزینه‌های پیشنهادی خود برای چهار وزارتخانه معرفی کرد.
بر این اساس، فرهاد دژپسند برای تصدی وزارت امور اقتصاد و دارایی، محمد شریعتمداری برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد اسلامی برای وزارت راه و شهرسازی و رضا رحمانی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شدند.
جلسه بررسی صلاحیت و رای اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت، از ساعت 13 روز شنبه (پنجم آبان) در صحن علنی مجلس برگزار می‌شود.
وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت دارای سوابق اجرایی و مدیریتی همچون قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در دوره های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی است.
ریاست هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران، جانشین وزیر صنعت، معدن و تجارت در ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد مقابله با آثار تحریم، جانشین وزیر صنعت، معدن و تجارت در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید، مجری طرح رونق تولید، رییس کمیسیون اصلی نظارت بر تاسیس و فعالیت تشکل های فعالیت صنعتی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفرهای استانی رئیس جمهوری و عضو شورای عالی بیمه از دیگر سوابق اجرایی رحمانی به شمار می‌رود.
وی که دارای مدرک کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دوره مدیریت استراتژیک از سازمان مدیریت صنعتی، دوره دکتری مدیریت (DBA) از دانشگاه صنایع و معادن ایران و عضو هیات امنای دانشگاه صنعتی سهند و عضو شورای عالی پژوهشی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی است؛ همچنین موفق به دریافت لوح تقدیر معاون برتر وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیر نمونه در جشنواره شهید رجایی، مدیر نمونه شرکت تراکتورسازی ایران و مدیر نمونه مجتمع آلومینیوم المهدی شده است.
اقتصام*3065* 1055