به گزارش پارس نیوز، 

حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم اعطای اعتبارنامه‌های اعضای‌ هیأت مدیره جدید هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی با اشاره به اینکه انتخابات زمینه ساز تغییر قدرت و منش‌ها می‌شود گفت: شنیدن صداهای جدید و تغییر در نظام مهندسی و جلوگیری از ایجاد حواشی از مهمترین اقداماتی است که در این بخش باید انجام شود.

وی ادامه داد: انتخاباتی که در هفته‌های گذشته برگزار شد باید دستاوردی برای جامعه مهندسی و همچنین مردم داشته باشد. گروه انتخاب شده مهندسان توانسته‌اند نماینده‌های منتخب خود را در این بخش انتخاب کنند.

مظاهریان ادامه داد: هم اکنون جامعه مهندسان با دو شاخصه مردم و اعضای مهندسی روبه‌رو هستند و در هیأت مدیره نظام مهندسی با چالش‌های متعددی روبه‌رو می‌شوند بنابراین باید اعضای هیأت مدیره جدید اشرافیت کامل در این بخش داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: بحث کیفیت اصلی‌ترین مبحث در حوزه مهندسی به ویژه در استان تهران به شمار می‌رود زیرا که ساختمان و کیفیت آن بزرگترین سرمایه مردم به شمار می‌رود که باید آن را حفظ کند.

وی با بیان اینکه در همه کشورها قانون کنترل ساختمان وجود دارد افزود: قانون کنترل ساختمان فرایندهای مربوط به این بخش را کنترل می‌کند و در این بخش مسئولیت مهندسان بیشتر می‌شود.

مظاهریان اظهار کرد: هم اکنون تعرفه قیمتی کنترل ساختمان برای اعضای نظام مهندسی بسیار پایین است و در این دوره جدید باید آن را اصلاح کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این سوال که مهندسان ساختمان چقدر در بخش مسکن مسئولیت دارند و مسئولیت آن‌ها تا کجا ادامه دارد گفت: متأسفانه محصول نهایی بخش مسکن که باید دارای شناسنامه و ضمانت نامه باشد وجود ندارد و ما مهندسان همواره چشم انتظار سازمان‌های نظام مهندسی هستیم که بتوانند برای این بخش یک راه حل پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه در کشور آمریکا برای سال 2025 مهندسان دیدگاه‌های جدیدی مطرح کرده‌اند گفت: در این دیدگاه‌ها وظایف اجتماعی مهندسان و چالش‌های اصلی آن مشخص شده و مردم با یک نهاد حرفه‌ای مهندسی در ارتباط هستند.

مظاهریان اظهار کرد: امیدواریم سازمان نظام مهندسی در دوره جدید به گونه‌ای عمل کند که اعتماد مردم و اعتماد اعضای مهندسی را کسب کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی در یک اقدام سنجیده توانسته‌ است مسئولیت‌های سازمان‌های کوچک را کنترل و نظارت کند گفت: اولین گامی که وزارت راه و شهرسازی برداشت شد آن بود که تمامی مسائل مربوط به آموزش را به سازمان‌های دیگر واگذار کرده است و این یک اقدام حرفه‌ای است که باید همواره به آن توجه شود.

وی به آمار حضور اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی اشاره کرد و افزود: در رشته عمران تنها 5.5 درصد از مهندسان ،در زمینه معماری 8.8 درصد، در رشته مکانیک 11.2 درصد و در رشته برق 13 درصد  توزیع کار صورت گرفته است که این برای بخش مهندسی بسیار مشکل ساز است.

مظاهریان افزود: امیدواریم در دوره جدید بتوانیم با حمایت‌های بیشتر و جلب اعتماد مهندسان مشکلات این بخش را رفع کنیم.

گفتنی است؛مراسم اعطای اعتبارنامه‌های اعضای‌ هیأت مدیره جدید هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی با حضور حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی، محمدزاده مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران و اعضای منتخب هیأت مدیره نظام مهندسی استان تهران برگزار شد.

انتهای پیام /