به گزارش پارس نیوز، 

محمد رجبی رئیس انجمن حمل‌ونقل ریلیاز حرکت اولین قطار تهران – کرمانشاه برای زائران اربعین خبر داد و گفت: شب گذشته اولین قطار از تهران به کرمانشاه راه‌اندازی شد و زائران از کرمانشاه تا مرز مهران با اتوبوس و از آنجا به نجف اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: زائران می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نجف برسند، زیرا که روزانه بین 6 تا 7 قطار اعزام و متناسب با افزایش زائران تعداد قطارها افزایش می‌یابد.

رئیس انجمن حمل‌ونقل ریلی با بیان اینکه قیمت بلیت این مسیر یکطرفه 60 تا 140 تومان است، گفت: نرخ بلیت قطار تهران – کرمانشاه بدون استفاده از بسته 60 تومان و با استفاده از بسته‌ها 150 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

رجبی تأکید کرد: در چند روز ابتدایی اربعین بسیاری از مسافران با ترافیک درگیر هستند، اما به دلیل آنکه قطار کرمانشاه تازه راه‌اندازی شده است و کل مسیر بدون ترافیک است بنابر این مشکلی برای زائران ایجاد نمی‌شود.

وی از نظارت کامل راه‌آهن بر مراکز فروش بلیت قطار تهران – کرمانشاه خبر داد و افزود: مسافران می‌توانند بلیت قطار تهران – کرمانشاه را از تمامی کانال‌ها و مراکز فروش تهیه کنند اما برای تهیه پکیج ریلی جاده‌ای اربعین باید حتما به آژانس‌های معتبر مراجعه کنند.

رئیس انجمن حمل‌ونقل ریلی با اشاره به اینکه راه‌اندازی این قطار باعث استقبال بیشتر مسافران از مرز مهران می‌شود، گفت: قطار این مسیر اولین بار است که راه‌اندازی شده و بسیاری از مردم خود کرمانشاه نیز اطلاعی از راه‌اندازی این مسیر نداشتند.