به گزارش پارس نیوز، 

یک کارشناس مسکن عنوان کرد: تثبیت نرخ ارز نشان می‌دهد که تا پایان سال قیمت خانه هم ممکن است تثبیت شود. برخلاف اینکه عده‌ای می‌گویند در آبان ماه نوسان ارز همزمان با تحریم‌های جدید تداوم خواهد داشت ما معتقدیم این طور نخواهد بود.

فرهاد بیضایی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی فرصت مناسبی برای خرید خانه است؟ گفت: در حال حاضر با ثبات نرخ ارز وضعیت مسکن نیز به آرامش رسیده است. بنابراین ثبات فعلی اقتصاد فرصت مناسبی برای خرید خانه است. پیشنهاد می‌شود آن دسته از افرادی که متقاضیان مصرفی مسکن هستند اقدام کنند، چرا که شرایط فعلی زمان مناسبی برای معامله با فروشندگان است.

بیضایی با اشاره به کم اثربودن تحریم‌های آبان ماه در بازار مسکن افزود: تحریم‌های آبان ماه نزدیک است. چنانچه بعد از ۱۳ آبان ماه قیمت ارز ثابت باقی بماند می‌توان گفت که تا پایان امسال تثبیت قیمت‌ها آن هم در حوزه مسکن در راه است. اما عده‌ای معتقدند که قیمت ارز نوسان خواهد داشت و برخلاف این اظهارنظرها عده دیگری هم می‌گویند نوسان قیمت ارز در گذشته انجام شده و تحریم‌ها دیگر در نوسان قیمت‌ دلار اثرگذار نخواهد بود.

او تصریح‌کرد: بنابراین اگر قیمت ارز ثابت باشد قیمت مسکن هم ثابت باقی خواهند ماند. در حال حاضر تمام مولفه‌های اقتصادی نیازمند آرامش است و نباید با برخی سخنان جنجالی مردم را به خرید یا نخریدن خانه یا هر ابزار سرمایه‌ای دیگر تحریک کنند.


انتهای پیام/