به گزارش پارس نیوز، 

این طرح در راستای بهبود آسفالت این جاده و نیز اصلاح نقاط حادثه خیز این محور انجام می شود.
وی با بیان اشاره به کیفیت نامناسب آسفالت این مسیر و بروز حوادث ترافیکی ناشی از آن گفت: با اجرای روکش آسفالت بخشی از این مشکلات رفع خواهد شد.
شریفی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون نیز برای پنج کیلومتر از این جاده شانه خاکی ایحاد شده تا مخاطرات در این محور تاحدودی کاهش یابد.
وی با تقدیر از تعامل بخشداری مرکزی در اجرای طرح های نوسازی و بهسازی جاده های روستایی گفت: با همراهی دهیاری و بخشداری، در بیشتر راه های روستایی اقدامات ایمن سازی انجام شده است.
وی اضافه کرد: در مسیر روستاهای امیر به قشلاق و کهجوق به کهلان تابلوهای ایمنی و علایم جاده ای و در مسیر علویان تا قشلاق نیز گاردریل نصب شده است.
محور مراغه - هشترود به طول 101 کیلومتر با پیچ های خطرناک بوده و با توجه با تردد بالای خودروها در آن و تردد مسافران شهرستان‌ های جنوب استان‌ های آذربایجان ‌شرقی، آذربایجان‌ غربی و شمال کردستان از این مسیر، تعداد تصادفات رانندگی منجر به فوت نیز در این جاده بالاست.
شهرستان مراغه دارای 75 کیلومتر محور ارتباطی بین شهری و 930 کیلومتر راه ارتباطی آسفالته، شوسه و دسترسی روستایی با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487