به گزارش پارس نیوز، 

بهروز خدارحمی کارشناس بازار سرمایه در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص تحولات چند روز گذشته بازار سرمایه ، گفت: افرادی که با این بازار آشنایی کافی دارند می دانند که بیشترین پدیده تجربه شده در این بازار نوسان است و رشد قیمت بصورت مداوم و بدون افت در بازار بی معنی است.

 

وی افزود: با وجود افزایش قیمت سهام در چند وقت اخیر اما در چند روز گذشته شاهد قرمز شدن بازار سرمایه بودیم که از نظر تحلیل گران این قرمز شدن بازار باید زودتر از این پایان می یافت اما سرانجام از دیروز این روند نزولی تمام شد.

این کارشناس بورس تصریح کرد:روز گذشته با سبز رنگ شدن سهام بعضی از شرکت ها ، اصطلاحا اصلاح قیمتی تمام شد و امیدواریم از امروز به بعد روند نوسان به سمت بالا را شاهد باشیم.

 

خدارحمی اظهار داشت: در بازار سرمایه افرادی که تجربه نخست سرمایه گذاری دارند باید بدانند همانطور که نباید تا ابد انتظار رشد قیمت ها را داشته باشد نباید نگران قرمز ماندن بازار در طولانی مدت نیز باشند و بدانند که بالا و پایین رفتن قیمت ها ذات بازار سرمایه است.

این کارشناس بازار سرمایه تاکیدکرد:اگر سرمایه گذاران بورس در این نوسانات قیمتی رفتار حرفه ای تری داشته باشند، اصلاح قیمت بهتری صورت می گیرد.

وی گفت: حرفه ای ها در این بازار معتقدند زمانیکه صف منفی می شود زمان خرید است. این درحالیست که زمانیکه صف مثبت می شود صف خرید تشکیل شده و خیلی ها نمی توانند خرید کنند.

 

بر اساس این گزارش حسینی مقدم معاون شرکت بورس اوراق بهادار تهران هم با اشاره به وجود نوسان در بازار سرمایه گفت: مهم اینست که بدانیم در میان مدت و در بلند مدت روند بازار چگونه است.

 

وی افزود: بازار همواره نوسان مثبت و منفی دارد ولی برخی اوقات هیجانات و بی ثباتی در برخی بازارهای دیگر باعث نوسانات کوتاه مدت در بازار سرمایه می شود.

 

حسینی مقدم  تصریح کرد: متغیرهای اثرگذار بر روی بورس بسیار هستند برخی عوامل داخلی هستند و برخی عوامل خارج از بازار سرمایه نیز بر این بخش تاثیر گذارند.

این مقام مسئول ادامه داد:در مجموع نمی توان درباره کل بازار تحلیل دقیقی داشت اما به تفکیک شرکت ها و بنگاه ها می شود تحلیل های متفاوت و جداگانه ارائه داد.

 

وی با اشاره به اینکه برای توسعه بازار بورس باید مسیر توسعه تغییر کند افزود: به نظر می رسد باید از مردم و سرمایه گذاران دعوت کنیم بصورت غیرمستقیم و از طریق شرکت های سبدگردان و صندوق های سرمایه گذاری برای فعالیت در بازار سرمایه استفاده کنند.

انتهای پیام/