به گزارش پارس نیوز، 

حسن یونس سینکی معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه ای به صالحی‌نیا معاون امور صنایع این وزارتخانه با موضوع تامین لوازم یدکی نوشت: باعنایت به اهمیت موضوع حل مشکل ناوگان حمل و نقل کشوری در خصوص تامین لوازم یدکی مورد نیاز کشور و در جهت جلوگیری از هرگونه تنش‌های احتمالی ضمن ارسال نامه شماره 97/1935 مورخ 97/6/24 اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین‌آلات تهران منضم به 14 برگ فهرست، پرونده هایی که کالاهایشان در گمرک برای ترخیص نهایی در صف انتظار تاییدیه نهایی ثبت سفارش می‌باشند، خواهشمند است دستور فرمایید برابر بند 2 و 7 تصمیمات جلسه مورخ 10/6/97 (موضوع نامه شماره 6/164110 مورخ 97/6/20) اقدام لازم مبذول و از نتایج این معاونت را مطلع نمایند.

خاطر نشان می‌گردد کمبود لوازم یدکی در بازار و مخاطرات ناشی از اعتراض ناوگان حمل و نقل به شیوه تامین اقلام مذکور، ضرورت توجه هر چه بیشتر به رفع بروکراسی ایجاد شده در تایید ثبت سفارش و تخصیص ارز، را دو چندان می‌نماید. ضمن اینکه ارز این کالاها به بازار ثانویه هدایت گردیده است. لذا بروز تاخیر در صدور تاییدیه ثبت سفارش تحت عنوان کنترل ساخت داخل و ... می‌بایست سریعا رفع گردد.

بنابراین گزارش، پیرو این نامه نیز علی معقولی مدیر کل واردات و امور مناطق آزاد ویژه گمرک با ارسال بخشنامه ای به گمرکات اجرایی نوشت: به پیوست تصویب نامه 60/171866 مورخ 97/6/31 معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تامین لوازم یدکی ناوگان جاده‌ای حمل و نقل کشور ارسال می‌گردد.

با عنایت به اهمیت موضوع رفع مشکلات ناوگان مذکور خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به انجام تشریفات گمرکی مربوطه و ترخیص لوازم یدکی مورد اشاره با رعایت مقررات مربوطه تسریع نمایند.