به گزارش پارس نیوز، 

 سید حسین حسینی محمدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هیاتی متشکل از مدیران بخش های دولتی و فعالان اقتصادی استان بوشهر در هفته گذشته با سفر به کشور قطر رایزنی های متعددی با مسئولان این کشور در زمینه های مختلف تجاری و اقتصادی انجام دادند.
وی بیان کرد: در این سفر موضوع های مختلفی شامل حمل و نقل، بیمه، بانک، خدمات فنی و مهندسی، صادرات و واردات کالا و مشارکت در سرمایه گذاری مطرح شد.
حسینی محمدی با اشاره به برگزاری نمایشگاه و همایش تولیدات بین المللی ( IPEC ) در کشور قطر همزمان با سفر هیات تجاری استان بوشهر اظهارداشت: بازدید کنندگان نمایشگاه استقبال خوبی از توانمندی های واحدهای تولیدی و صادراتی ایران داشتند و در حاشیه برگزاری آن مذاکرات خوبی در زمینه همکاری تجاری با طرف های خارجی صورت گرفت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: همچنین کنفرانس فرصت های سرمایه گذاری کشور قطر نیز همزمان با این نمایشگاه برگزار شد که در یکی از بخش های تخصصی استاندار بوشهر به عنوان اعضای حاضر سخنانی را در باره ظرفیت ها و زیرساخت های این استان در زمینه تامین نیازهای صادراتی و وارداتی عنوان کرد.
حسینی محمدی افزود: استاندار بوشهر در دیدارهای جداگانه با نخست وزیر و هریک از وزرای اقتصاد و تجارت، راه و شهرداری و محیط زیست کشور قطر در مورد مسائل صادرکنندگان استان بوشهر گفت و گو وتبادل نظر کرد که در این زمینه طرف های قطری قول های مساعد برای تسهیل تجارت و تامین زیر ساخت های مورد نیاز در بندر الرویس قطر ارائه کردند.
وی یادآورشد: پس از بازدید هیات تجاری استان بوشهر از بنادر الرویس و حمد، نشستی با حضور رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور قطر و مسئولان این 2 بندر در حمد برگزار و مسائل و مشکلات تجار ایرانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و توافقاهایی نیز در مورد حل مسائل و مشکلات موجود و تسهیل خدمات به صادرکنندگان انجام شد.
وی اضافه کرد: نشستی نیز با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور قطر، استاندار بوشهر و مدیران شرکت های ایرانی شرکت کننده در نمایشگاه برگزار و مسائل و مشکلات صادرکنندگان در بنادر مبدا و مقصد مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: همچنین نشست های جداگانه ای با حضور استاندار بوشهر و اعضای هیات تجاری این استان با رئیس اتاق بازرگانی قطر با سرمایه گذاران ایرانی مقیم آن کشور برگزار شد که هر یک از طرفین علاوه بر طرح مسائل موجود، ظرفیت های تجاری و سرمایه گذاری را برای افزایش مبادلات تجاری دوجانبه و سرمایه گذاری در 2 کشور مطرح کردند.
وی بیان کرد: نشست ها و دیدارهایی تخصصی نیز در زمینه مواد پروتئینی، فروشگاه های زنجیره ای، آبزی پروری و غیره با حضور مدیران مرتبط و شرکت های قطری برگزار و اطلاعات لازم مبادله شد.
حسینی محمدی یادآور شد: در این سفر توافق هایی میان تجار و سرمایه گذاران ایرانی با طرف های قطری در زمینه های صادرات مواد معدنی، مواد غذایی، خدمات فنی و غیره صورت گرفت.
میزان صادرات 6 ماه نخست ایران به قطر به ارزش 139 میلیون دلار گزارش شد که از این میزان 57 میلیون دلار سهم استان بوشهر است.