به گزارش پارس نیوز، 

 بهروز اسودی روز یکشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استانداری سمنان افزود: با توجه به ابلاغ بسته حمایتی تسهیلات رونق تولید و با ارزیابی کمیته بررسی تسهیلات و تامین مالی بنگاه ها، اکنون بیش از 30 واحد تولیدی و صنعتی استان به بانک های عامل معرفی شدند.
وی خاطرنشان کرد: با ارایه این مقدار تسهیلات رونق تولید، 365 فرصت شغلی در بخش صنعت در استان سمنان تا پایان سال جاری ایجاد می شود.
وی ادامه داد: در قالب تسهیلات رونق تولید 2 هزار و 443 واحد تولیدی استان در 1.5 گذشته متقاضی تسهیلات شدند که با بررسی کمیته بررسی تسهیلات و تامین مالی بنگاه های تولیدی استان، یکهزار و 707 واحد سمنان برای انعقاد قرارداد به بانک ها معرفی شدند.
اسودی تصریح کرد: تاکنون 902 واحد تولیدی استان سمنان بیش از 62 درصد سهم پرداختی تسهیلات رونق تولید را به ارزش حدود پنج هزار و 600 میلیارد ریال دریافت کردند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: از مجموع 200 واحد صنعتی دریافت کننده تسهیلات در سال گذشته، 134 واحد مورد نظارت و پایش قرار گرفتند که 79 درصد پرداخت تسهیلات تعهد شده و 91 درصد از تعهد اشتغال در این واحدها محقق شده است.
وی اضافه کرد: در این نشست مشکلات بانکی ، مالیاتی و زیربنایی 6 واحد تولیدی، صنعتی و دانش بنیان بررسی شد.
به گزارش ایرنا، در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سمنان، تاکنون مشکلات 620 واحد تولیدی استان بررسی و به منظور رفع موانع یکهزار و 491 مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده که 73 درصد مصوبات اجرایی و بقیه در دست اجراست.
استان سمنان 2 هزار و 10 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 45 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 57 درصد و در کشاورزی بیش از 17 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 20.5 درصد مربوط به بخش کشاورزی است.
7339/6103