به گزارش پارس نیوز، 

محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به دلایل افزایش قیمت رب گوجه فرنگی در بازار اظهار کرد: افزایش قیمت قوطی،کارتن، درب پلاستیکی،گوجه فرنگی و رونق صادرات همگی دست به دست یکدیگر داد تا قیمت رب گوجه 3 تا 3.5 برابر در بازار بالا رود.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان کاهش قیمت رب گوجه فرنگی در بازار وجود دارد، افزود: با توجه به ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی، پیش‌بینی می شود که قیمت رب گوجه به‌تدریج کاهش یابد، اما به سبب افزایش مواد پتروشیمی،کارتن و غیره امکان بازگشت به نرخ 5 هزار و 600 یا 6 هزار تومان وجود ندارد.
 
آقاطاهر شرایط تأمین حبوبات را مناسب دانست و گفت: اگرچه قیمت اقلام حبوبات نسبت به ماه‌های اخیر 15 تا 20 درصد در بازار افزایش یافته است، اما پیش بینی می شود که در صورت تأمین کسری نیاز داخل با ارز 4200 تومان و ممنوعیت صادرات حبوبات داخل، جای هیچ‌گونه نگرانی مبنی بر نوسان قیمت در بازار وجود ندارد.
 
این مقام مسئول ادامه داد: تا مرداد ماه، خروج کالا از مرزهای کشور به سهولت صورت می‌گرفت به طوریکه کشورهای همسایه به سبب آنکه قیمت اقلام داخلی یک سوم مدت مشابه سال قبل بود، خریدهای خود را روزانه انجام می‌دادند از این رو انتظار می رود که صادرات کالاهای داخلی همانند سوخت ممنوع شود.
 
وی از عرضه برنج نو به بازار خبر داد و گفت: قیمت برنج ایرانی نو نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 تا 3 درصد در بازار افزایش یافته است.
 
آقاطاهر درباره آخرین وضعیت بازار روغن افزود: تاخیر واردات مواد اولیه تولید روغن به کشور سبب کاهش تولید این کالا شد که هم اکنون با تأمین مواد مورد نیاز، کارخانه‌ها در حال تولید هستند.
 
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در پایان با اشاره به قیمت اقلام اساسی در بازار گفت: اگر ارز 4200 تومانی به واردات اقلام اساسی اختصاص یابد، پیش بینی می شود که نوسان خاصی در بازار رخ ندهد.