به گزارش پارس نیوز، 

رضا زئرایی امشب در جمع خبرنگاران به پرونده‌های ارجاع شده به تعزیرات حکومتی اشاره کرد و اظهار داشت: در ۶ ماهه سال جاری دو هزار و ۸۵۰ پرونده در حوزه کالا و خدمات  به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد که رای ۹۰ مورد از این پرونده‌ها صادر نشده است،ضمن اینکه جریمه نقدی واحدهای متخلف بیش از دو میلیارد و ۳۲۹ میلیارد و ۷۲۳ تومان است.

وی بیان کرد: بیشترین پرونده‌های تخلف صنفی مربوط به عدم درج قیمت و گرانفروشی است که تعداد پرونده‌های گرانفروشی ۶ ماهه سال گذشته ۴۹۹ مورد بوده در حالی که پرونده‌های متشکله ۶ ماهه امسال ۶۹۱ مورده بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۵ دستگاه نظارتی وضعیت بازار را نظارت می‌کنند، گفت: یک هزار و ۸۹۱ مورد پرونده تخلفات توسط صنعت، معدن و تجارت به تعزیرات واصل شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش است.

این مسوول به تعداد پرونده‌های قاچاق اشاره کرد و افزود: پرونده‌های قاچاق کالا ۲۶۶ مورد بوده که ۵۱ مورد از این پرونده‌ها مختومه نشده است.

زیرائی با اشاره به اینکه ۵۰ مورد پرونده اختفا و عرضه کالا در تعزیرات در حال بررسی است، گفت: ۱۸۰ مورد پرونده تخلفات فرآورده‌های خامی توسط دامپزشکی به تعزیرات معرفی شده  در حالی که پرونده‌های متشکله سال قبل ۵۶ مورد بوده است.

انتهای پیام/