به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمود حجتی در حاشیه دیدارش با همتای ترکیه‌ای خود تصریح کرد: در بخش کشاورزی حدود ۵۰۰ میلیون دلار واردات از ترکیه داشتیم که بخشی از آن مستقیم از کشور ترکیه است و بخشی دیگر غیر مستقیم است.

حجتی افزود: همه همکاری‌ها در مبادله کالا نیست و آنچه برای ما اهمیت دارد همکاری در جهت ارتقای بخش کشاورزی دو کشور در زمینه‌های فنی، آموزشی، تحقیقاتی و عملیات اجرایی است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: همکاری‌های دو کشور ایران و ترکیه در سطوح مختلف به ویژه در بخش سیاسی، نشست‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در سطح بسیار خوبی است.

حجتی افزود: دربخش کشاورزی نیز امروز هفتمین کمیته راهبری بخش کشاورزی میان دو کشور را داشتیم.

وی با اشاره به مبادله اسناد مختلف در گذشته با کشور ترکیه گفت: خوشبختانه در این نشست سه سند همکاری در خصوص مسایل مربوط به باغبانی، بهداشت دام و سلامت غذا و همکاری‌ها در زمینه زنبورداری مبادله شد.

حجتی با بیان اینکه علاوه بر همکاری‌ها در بخش کشاورزی با کشور ترکیه در زمینه مسایل فنی، اجرایی، تحقیقاتی و آموزشی همکاری‌هایی میان ایران و ترکیه وجود دارد، گفت: دو کشور می‌توانند در بسیاری از زمینه‌ها مکمل یکدیگر باشند که به عنوان مثال کشور ترکیه دربخش گلخانه توسعه خوبی یافته است که ما می‌توانیم از آنان الگو بگیریم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در مسایل گیاهان دارویی نیز می‌توانیم همکاری‌های خوبی داشته باشیم، افزود: ایران ظرفیت‌های خوبی در این بخش دارد که می‌توان از آن استفاده کرد.

حجتی بر همکاری‌ها در بخش باغبانی میان دو کشور تاکید کرد و گفت: در زمینه فنی در این بخش همکاری‌ها آغاز شده است و باید گسترش یابد.

وی در خصوص حجم مبادلات کشاورزی میان ایران و ترکیه افزود: حجم مبادلات تجاری میان دو کشور خوب و روزبه روز در حال گسترش است.

انتهای پیام/