به گزارش پارس نیوز، 

علیرضا یزدانی مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت واردات شکر، اظهار کرد: با توجه به ذخایر موجود شکر در انبارها، اتکای ما بر تولید داخل است  و نیازی به واردات شکر تا پایان سال نداریم.

وی با اشاره به اینکه نمی توان پیش بینی دقیقی راجع به واردات شکر در سال آینده داشت، افزود: با وجود آنکه برداشت چغندرقند بهاره از یک هفته گذشته آغاز شده است،از این رو باید منتظر ماند و دید که مجموع استحصال شکر چغندری و نیشکر به چه رقمی خواهد رسید.

یزدانی از افزایش سطح زیرکشت چغندرقند پاییزه خبر داد و گفت: سطح زیر کشت چغندر قند پاییزه برای سال زراعی جاری از 17 هزار هکتار به 23 هزار هکتار افزایش می یابد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال زراعی 96-97، یک میلیون و 20 هزارتن چغندر قند تولید شد، بیان کرد: پیش بینی می شود که متوسط میزان تولید چغندر قند در سال زراعی 97-98 به یک میلیون و 600 هزارتن برسد.

وی در پاسخ به این سوال که از مجموع تولید چغندر قند در سال زراعی جدید چه میزان شکر استحصال خواهد شد، بیان کرد: با توجه به آنکه متوسط تولید در مناطق مختلف متغیر است و به عبارتی هر چه سطح زیر کشت در استان خوزستان افزایش یابد،میزان استحصال شکر بالاتر می رود، از این رو تا پایان فصل نمی توان اظهار نظری راجع به این موضوع داشت.

یزدانی در بخش پایانی سخنان خود درباره آخرین وضعیت نرخ خرید تضمینی چغندر قند پاییزه اظهار کرد: وزارت خانه پیشنهاد خود را به شورای اقتصاد اعلام کرده است که انتظار می رود علاوه بر تسریع در اعلام قیمت،پیشنهاد وزارت خانه در شورای اقتصاد به تصویب برسد.

انتهای پیام/