به گزارش پارس نیوز، 

مرتضی بانک امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مطالعه مسیر ریلی جلفا - پلدشت - چشمه ثریا اظهار داشت: برای تکمیل خطوط ریلی شمال - جنوب و شرق - غرب و ترانزیت ریلی مناطق آزاد می‌توانند در طرح‌های ریلی و تکمیل زیرساخت‌های حمل‌ونقلی خصوصاً راه‌آهن مشارکت کنند. 

وی ادامه داد: یکی از وظایف مناطق آزاد حضور در توسعه اقتصادی کشور است، وزارت راه در بخش ریلی اقدامات مؤثری انجام داده است و مناطق آزاد می‌تواند در این حوزه کمک کند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: امروز تفاهم‌نامه انجام مطالعات احداث خط ریلی جلفا - پلدشت - چشمه ثریا امضا می‌شود و مناطق آزاد ارس و ماکو به عنوان حلقه واسط با ترکیه از این مسیر قرار می‌گیرند.

بانک ادامه داد: این انجام مطالعات با همکاری شرکت راه‌آهن و توسط سازمان منطقه آزاد ارس به ماکو انجام خواهد شد و هزینه مطالعات و تأمین اعتبار بر عهده دو منطقه آزاد مذکور است.

وی با تأکید براینکه امیدواریم جذب سرمایه‌گذار این پروژه در چارچوب مدل مالی به خوبی انجام شود، اظهار داشت: این خط ریلی ۲۰۰ کیلومتر خواهد بود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد  افزود: مسیر ریلی ماهشهر - خرمشهر از دیگر پروژه‌های مهم است که با مشارکت راه‌آهن و منطقه آزاد اروند در حال اجرا است و اگر خط خرمشهر تا بصره هم اجرا شود مجموعه خطوط ریلی در دور تا دور کشور تکمیل خواهد شد و این به توسعه ترانزیت ریلی منجر می‌شود.

انتهای پیام/