به گزارش پارس نیوز، 

امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت ۲۶ سنت افزایش یافت و بشکه‌ای ۸۱ دلار و ۶۰ سنت معامله شد. نفت وست تگزاس آمریکا هم رشد ۴۷ سنتی را تجربه کرد و بشکه‌ای ۷۲ دلار و ۴ سنت معامله شد.

در گروه سایر فرآورده‌های پالایشگاهی هم بنزین با ۵۴ سنت افزایش گالنی ۲۰۶ دلار و ۳۹ سنت معامله شد، نفت کوره و گازوئیل هم افزایش‌هایی به ترتیب ۸۸ سنت و ۱.۷۵ دلار را تجربه کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دلیل افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی چشم‌انداز کاهش عرضه در بازار در آستانه اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران در ۴ نوامبر است.

خبرگزاری رویترز نوشت: امروز قیمت نفت یک درصد رشد کرد که عامل آن احساس بازار بر کاهش عرضه پس از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران است که طی چند هفته آینده آغاز خواهد شد.

این هفته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از تولیدکنندگان اوپک خواست تا از هرگونه افزایش مصنوعی قیمت در بازار اجتناب کنند.

تحلیل‌گران می‌گویند که بعید است اعضای اوپک و شریک اصلی آنها یعنی روسیه پاسخ مثبتی به این تقاضای ترامپ بدهند.

همچنان که ریک پری وزیر انرژی آمریکا هم استفاده از استراتژی آمریکا درباره ذخیره‌سازی نفت به عنوان اهرمی برای پایین نگه داشتن قیمت نفت استقبال نکرد.

امروز دونالد ترامپ اعلام کرده بود که ما از ذخایر نفت خودمان به عنوان ابزاری برای پایین نگه داشتن قیمت نفت استفاده نخواهیم کرد.

انتهای پیام/