به گزارش پارس نیوز، 

افزایش 48 درصدی درآمدهای محقق شده نسبت به سال قبل

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: میزان درآمدهای محقق شده نسبت به پارسال 48 درصد افزایش را نشان می دهد و روند دریافت و پرداخت های بودجه با وجود مشکلات اقتصادی رضایت بخش است.

 به نقل از سازمان برنامه و بودجه، محمدباقر نوبخت با اشاره به این که موضوع اشتغال یکی از اساسی‌ترین مسایلی است که هم در قانون برنامه ششم توسعه و هم در قانون بودجه سال 1397 کل کشور به آن پرداخته شده، گفت: براساس جدیدترین گزارش خزانه‌داری کل کشور، حدود 150 هزار میلیارد تومان از منابع پیش‌بینی شده ما در قانون مذکور به‌عنوان درآمدها محقق شده که میزان تحقق این عدد نسبت به پیش‌بینی 77 درصد است و با توجه به رقم سال گذشته، 48 درصد بیشتر است.

دکتر نوبخت رقم تحقق درآمدهای مالیاتی و حقوق گمرکی را 55 درصد بیان کرد و افزود: نرخ تحقق درآمدهای نفتی هم 16 درصد بیشتر از پیش‌بینی است و نسبت به سال گذشته 61 درصد بیشتر است.

به گفته رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکنون در شش ماه سال جاری، حدود 26 هزار و 389 میلیارد تومان برای طر‌ح‌های عمرانی پرداخت شده و این رقم هم حدود چهار برابر بیشتر از سال گذشته است و گویای آن است که به رغم تلاطم‌ها و نوسان‌های مختلف اقتصادی، ما روند دریافت‌ها و پرداخت‌هایمان وضعیت بهتری داشته است.

گزارش مذکور حاکی است در این جلسه مشترک نمایندگان عضو فراکسیون انتقال مجلس شورای اسلامی در اظهارنظرهای خود بر از بین بردن مشکلات ناشی از سوء مدیریت از روند اشتغال، رفع موانع تولید و نیز از بین بردن بلاتکلیفی‌ها در سیاست‌گذاری‌ها تصریح و تأکید کردند.