به گزارش پارس نیوز، 

​قیمت نفت برنت پس از افزایش به بالاترین رقم در 4 سال گذشته در روز گذشته، امروز اندکی تغییر کرد.

درحالی که مقامات آمریکایی تلاش کردند تا اطمینان دهند که در بازار پیش از اعمال تحریم های ایران به خوبی عرضه وجود دارد، قیمت نفت آمریکا کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 4 سنت کاهش 81.88 دلار فروخته شد. بهای این نوع نفت روز گذشته نزدیک به یک درصد افزایش یافته بود. قیمت نفت برنت در روز سه شنبه به بالاترین رقم از نوامبر 2014 و به 82.55 دلار در هر بشکه رسید.

نفت خام آمریکا نیز با 11 سنت کاهش 72.16 دلار در هر بشکه فروخته شد. این نوع نفت نیز روز گذشته 0.3 درصد افزایش قیمت داشت و به نزدیکی بالاترین رقم از 11 جولای رسید.

واشنگتن از 4 نوامبر تحریم های نفتی علیه صادرات نفت ایران اعمال خواهد کرد و کم شدن عرضه نفت ایران، سومین تولیددکنده بزرگ اوپک مهم ترین عامل افزایش قیمت نفت در روزهای اخیر است.

مقامات آمریکایی از جمله رئیس جمهور این کشور تلاش می کنند تا به مشتریان و سرمایه گذاران نفتی اطمینان دهند که عرضه کافی در بازار باقی خواهد ماند و در عین حال از دیگر تولیدکنندگان می خواهند که تولیدشان را افزایش دهند.

براون هوک، نماینده ویژه در امور ایران در کنفرانس خبری در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «ما پیش از ازسرگیری تحریم هایمان اطمینان می دهیم که بازاری با عرضه خوب داشته باشیم.»

ترامپ در سخنرانیش در سازمان ملل دوباره از اوپک خواست تا بیشتر نفت تولید کند و افزایش قیمت نفت را متوقف کند. وی در عین حال ایران را به ایجاد آشفتگی متهم کرد و قول داد که تحریم های بیشتری علیه این کشور اعمال کند.