به گزارش پارس نیوز، 

با نوسانات مجدد ارزی، موضوع مشکلات کامیون‌داران و راننده‌های خودروهای سنگین چند روزی است که مجدداً مطرح شده است.

کامیون‌داران معتقد هستند با این هزینه‌های سنگین تأمین قطعه و لوازم یدکی، لاستیک و روغن در کنار نرخ بسیار پایین کرایه‌ها، امکان سیر و حمل بار ندارند و هزینه‌ها آنها بیش از درآمدشان شده است.

به همین دلیل چند روزی است که موضوع اعتراضات صنفی کامیون‌داران مطرح شد که از یکی دو روز پیش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن‌های حمل و نقلی، پیگیری رفع این مشکلات هستند. 

اما یکی دو روز است که حرکات مشکوک از سوی عده‌ای که راننده هم نیستند، برای تبدیل این اعتراض صنفی به اغتشاش سازمان یافته، شکل گرفته است.

به گفته راننده‌های کامیون، در برخی جاده‌ها خصوصاً در استان‌های فارس و اصفهان، بعضی افراد که راننده هم نیستند مانع از بارگیری کامیون‌ها می‌شوند و حتی به کامیون‌های دارای بار سنگ پرتاب می‌کنند.

صمد کریمی یکی از راننده‌ها در این‌باره به فارس می‌گوید: ‌اغلب همکارانمان می‌گویند که در کمربندی یکی از شهر‌ها راننده کامیون‌های دارای بار را از کامیون پیاده کرده و ساعت‌ها به کامیون می‌بندند و بنابراین اغلب همکاران ما مایل نیستند وارد جاده‌ها شوند.

یکی دیگر از راننده‌ها به فارس گفت: از دیروز برای بارگیری به میدان میوه و تره‌بار از استان‌های بزرگ می‌رویم اما در نزدیکی میدان میوه و تره‌بار، عده‌ای ناشناس به سمت کامیون‌ها سنگ پرتاب می‌کنند و مانع تردد راننده می‌شوند.

شاهسون یکی دیگر از راننده‌ها به فارس می‌گوید: در اطراف کارخانه‌های سنگ‌بری هم عده‌ای ناشناس ایستاده‌اند و زمانی که متوجه می‌شوند راننده برای بارگیری آمده است، با چوب و چماق سراغ راننده و کامیون می‌آیند تا کامیون‌دار فرار کند و و درواقع اجازه بارگیری نداریم‌.

یکی دیگر از راننده‌های کامیون به فارس گفت که به خاطر حفظ کامیون‌مان، چند روزی است در خانه مانده‌ایم و کامیون‌ها را به جاده نمی‌بریم زیرا بین راننده‌ها شایعه شده است که در برخی جاده‌ها، عده‌ای خراب‌کار وقتی کامیونی دارای بار مشاهده می‌کنند، با پرتاب آتش‌زنه‌هایی حاوی اسید و بنزین و آتش به سمت بار کامیون، تلاش می‌کنند کامیون را آتش بزنند و ما از واهمه همین موضوع، به جاده‌ها نمی‌رویم.

به گفته این راننده، مسئولیت حمل بار بر عهده راننده است و اگر بار آتش بگیرد و بسوزد باید در کنار زیان سوختن کامیون خود، تاوان صاحب بار را هم پرداخت کنیم بنابراین فعلا ترجیح می‌دهیم در خانه بمانیم و علی‌رغم میل باطنی‌مان کار نکنیم.

یکی دیگر از راننده‌های‌ کامیون در این‌باره پیشنهاد داد که ضرورت دارد نیروی انتظامی به همراه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای، حداقل این روزها در جاده‌ها گشت‌زنی داشته باشند و حرکات مشکوک این عده‌ را شناسایی و رفع کنند.