به گزارش پارس نیوز، 

بیژن خطیبی عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه انتخابات نظام مهندسی از پنجشنبه پنجم مهرماه آغاز و تا دوازدهم مهرماه در تمامی استان‌ها برگزار می‌شود، اظهار کرد: ترکان مشاور رئیس جمهور در امور بافت‌های فرسوده و رئیس سابق نظام مهندسی کشور از رئیس جمهور درخواست کرده بودند که انتخابات نظام مهندسی به دلیل بازنگری رد صلاحیت‌ شده‌ها و همچنین اتفاقات اخیر نظام مهندسی دو ماه با تأخیر برگزار شود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور به وزیر راه و شهرسازی دستور داد این موضوع را رسیدگی کند، اما آخوندی طی نامه‌ای به واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور اعلام کرد انتخابات در موقع مقرر خود برگزار خواهد شد.

خطیبی اعلام کرد: چند روز پیش اسامی تمامی رد صلاحیت‌ شده‌ها در روزنامه‌های رسمی کشور اعلام شده و متقاضیان می‌توانستند برای بررسی بیشتر به وزارت راه و شهرسازی اعتراض کنند.

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی کشور تأکید کرد: وزارت راه و شهرسازی مسئولیت اصلی نظارت بر نحوه انتخابات را بر عهده دارد و در این انتخابات حساس باید عملکرد و نظارت خود را تقویت کند.

وی با بیان اینکه هر مسئول و یا نهادی می‌تواند درخواست بررسی بیشتر در انتخابات نظام مهندسی را ارائه کند، گفت: در این باره ترکان مشاور رئیس جمهور در امور بافت‌های فرسوده درخواستی ارائه کرد که وزیر راه و شهرسازی به طور قاطع با آن مخالفت کرد.

خطیبی در ادامه به وضعیت کنونی بازار مسکن اشاره کرد و افزود: هم اکنون این بازار در یک بلاتکلیفی به سر می‌برد و خریداران و فروشندگان مسکن کاملاً  سردرگم هستند.

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی با بیان اینکه اتفاقات اخیر در بازار دلار و سکه موجب افزایش قیمت مسکن شده است، گفت: مردم توان خرید مسکن با قیمت کنونی را ندارند و اگر بیش از این بازار دچار نوسان شود کاملاً دچار رکود می‌شود.

انتهای پیام/