به گزارش پارس نیوز، 

کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام زنده سبک در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی وجود ندارد، اظهار کرد: همه ساله عشایر بخش زیادی از دام‌پرواربندی خود را در ایام عید قربان، تاسوعا و عاشورای حسینی توزیع می‌کنند و به این ترتیب کمبودی در عرضه دام مطرح نیست.

وی با بیان اینکه در ایام‌عید قربان ۷۴ هزار رأس از سوی عشایر عرضه شد، افزود: با توجه به افزایش تقاضا در دهه اول محرم بویژه تاسوعا و عاشورای حسینی، عشایر تمام دام سبک پرواربندی در دسترس خود را در این ایام عرضه خواهند کرد تا مردم بتوانند دام مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تأمین کنند.

قندالی ادامه داد: اگرچه قیمت دام زنده ناشی از عرضه و تقاضا تا حدی بالاست، اما در عرضه هیچ گونه مشکلی نداریم.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا موضوع قاچاق دام زنده که عامل اصلی گرانی است، تأیید می‌کنید؟، بیان کرد: بنده این موضوع را تأیید نمی‌کنم چرا که گزارش مستندی در این زمینه وجود ندارد و تنها در فضای مجازی این موضوعات مطرح می‌شود.

وی نرخ عمده فروش هر کیلو دام زنده سبک را ۲۰ تا ۲۱ هزار و در خرده فروشی ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان اعلام کرد.

قندالی با اشاره به ایتکه مکان مشخصی برای عرضه دام در ایام محرم وجود ندارد، بیان کرد: در این ایام عشایر به مرور دام خود را در بازار عرضه می‌کنند.

به گفته رئیس سازمان امور عشایر با توجه به شرایط کنونی عرضه، قیمت دام زنده در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نوسانی نخواهد داشت.

قندالی در پایان با بیان اینکه مشکل خاصی در عرضه دام سبک از سوی عشایر وجود ندارد، گفت: با توجه به فراوانی گوشت قرمز در تمام قصابی‌ها و فروشگاه‌ها جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود و افزایش قیمت نداریم.