به گزارش پارس نیوز، 

 به نقل از رویترز، تمیم بن حمد آل ثانی- امیر قطر- در خلال دیدار خود از برلین گفت: برای نشان دادن اعتمادمان به قدرت اقتصادی آلمان و با توجه به اهمیت سرمایه‌گذاری در این کشور می‌خواهم تمایل قطر برای پمپاژ 10 میلیارد یورو سرمایه به اقتصاد آلمان در 5 سال آینده را اعلام کنم.

امیر قطر در سخنرانی خود در کنفرانس سرمایه‌گذاری مشترک آلمان و قطر گفت: حجم روابط تجاری بین دو کشور دو برابر شده و به ۲.۸ میلیارد یورو رسیده است. آنگلا مرکل- صدراعظم آلمان نیز از سرمایه‌گذاری قطر در کشورش استقبال کرد.

مرکل در بخشی از سخنان خود گفت: روابط اقتصادی با قطر یکطرفه نیست و برلین فرصت‌های زیادی برای سرمایه گذاری در قطر می‌بیند.

علی شریف العمادی- نخست وزیر قطر - گفت: قطر به آلمان به عنوان یک بازیگر کلیدی در عرصه اقتصاد جهانی نگاه می‌کند و راجع به آینده بازار این کشور خوشبین است. هیات ما، سرمایه گذاری‌های جدید قطر در آلمان را اعلام خواهند کرد.

قطر به عنوان بزرگ‌ترین صادرات کننده گاز مایع در جهان سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در آلمان انجام داده است و مالک سهام شرکت‌های بسیاری نظیر خودروسازی فولکس واگن، دویچه بانک، زیمنس، هوخ تیف و سولار ورلد است. به گفته روزنامه هندلزبلات، حجم سرمایه‌گذاری‌های فعلی قطر در آلمان در مجموع حدود 20 میلیارد دلار است.