به گزارش پارس نیوز، 

حق شناس گفت: طی تفاهم‌نامه‌ منعقد شده در بندر امام خمینی بعد از گذشت 3 سال شاهد تولید 300 هزار لیتر افزودنی بنزین‌ یورو 4 خواهیم بود.

هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از امضای تفاهم‌نامه با یک شرکت نفتی‌ در بندر امام خمینی ماهشهر‌ خبر داد و گفت: در راستای حفاظت از محیط زیست‌ بخش خصوصی و بندر امام خمینی تفاهم نامه ای را منعقد کردند که براساس آن ظرف مدت 3 سال افزودنی‌ بنزین‌ یورو 4 به میزان 300 هزار لیتر تولید‌ می شود.

حق شناس‌ تأکید کرد:بهره برداری از سیلوی‌ تمام مکانیزه‌ و اسکله‌ بندر امام خمینی و همچنین افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی از عمده پروژه‌هایی بود که امروز توسط وزیر راه و شهرسازی‌ در بندر امام خمینی به افتتاح رسید.

حق شناس یادآوری کرد: عمده پروژه‌هایی که امروز توسط وزیر راه و شهرسازی به افتتاح رسید در حوزه صادرات فرآورده‌های نفتی و کلنگ‌ زنی برخی از پروژه‌های دریایی بوده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در زمان جنگ 7 کشتی بزرگ در اسکله‌های بندر خرمشهر‌ و ماهشهر‌ غرق شده بودند گفت: 6 فروند‌ از این کشتی‌ها توسط شرکت ایرانی در طول 2 الی 3 سال از آب خارج شده‌اند و هم‌اکنون‌ تنها یکی از این مغروقه‌‌ها در بندر خرمشهر‌ باقی مانده است که به زودی پاکسازی‌ خواهد شد.

حق شناس تأکید کرد: هم اکنون شناورهایی‌ در بخش عراقی بندر خرمشهر‌ باقی مانده و سمت ایران در حال پاکسازی‌ است و شناور‌های غرق‌ شده‌ای که در بندر خرمشهر‌ هستند مربوط به کشور عراق است و مشکلی در تردد شناورهای‌ ایران ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام/