به گزارش پارس؛ حجت الله نصیری پور امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: این مهم به واسطه برگزاری آیین های سالگرد ارتحال ملکوتی امام (ره) در استان ایلام اجرا می شود.

فرماندار مهران ادامه داد: با توجه به توافقات به عمل آمده با مقامات عراقی، فعالیت اقتصادی و تجاری بازارچه مرزی مهران به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در تاریخ های ۱۴ و ۱۵ خردادماه به مدت ۲ روز متوقف خواهد شد.

وی افزود: البته کار تردد زوار برقرار بوده و تنها مراودات تجاری مرز بین المللی مهران در مدت مذکور به طور موقت تعطیل خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: تعطیلی صدور کالا در مرز بین المللی مهران از روز پنج شنبه ۱۶ خردادماه مجددا آغاز می شود.

نصیری پور تصریح کرد: بر اساس توافق انجام شده با مسئولان عراقی مراودات تجاری مرز بین المللی مهران از اواخر هفته فعالیت عادی خود را از سر خواهد گرفت.

فرماندار مهران گفت: تجار دو کشور می توانند از پنج شنبه هفته جاری (شانزدهم خرداد) باردیگر فعالیت های تجاری خود را بر اساس روال گذشته شروع کنند.

وی ادامه داد: مرز بین المللی مهران به واسطه مشترکات فرهنگی و مذهبی مردم ساکن در دو طرف مرز ایران و عراق و همچنین نزدیکی به مرکز عراق از امنیت مطلوبی برخوردار است.

این مسئول اضافه کرد: این موقعیت استقبال تجار و زوار دو کشور ایران اسلامی و عراق را برای تردد در خروجی بین المللی مهران را دو چندان کرده است.

مرز بین المللی مهران در ۹۰ کیلومتری جنوب استان ایلام قرار دارد.

این خروجی پس از فروپاشی رژیم سابق عراق در سال ۸۲ در استان ایلام بازگشایی شده و اکنون به عنوان کانون تردد زوار و صادرات کالا در کشور شناخته شده است.