به گزارش پارس نیوز، 

 رحمت‌الله مه آبادی مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران در مراسم آغاز دوره‌های پرورش مدیران نسل آینده فرودگاهی، گفت: واقعیت تلخ آن است که علی‌رغم برخورداری از منابع مطلوب اما مدیران متخصصی در این حوزه وجود نداشته است.

وی افزود: پروژه پرورش مدیران صنعت فرودگاهی در تراز جهانی می‌تواند مشکل مدیریتی را در این بخش برطرف کند زیرا علت بسیاری از مشکلات ایجاد شده در این بخش سوءمدیریت است.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری تصریح کرد: کم توجهی به مدیریت و اهمیت ندادن به آن ریشه در سوءمدیریت دارد و نبود شرایط مطلوب در اداره کشور نیز ناشی از کم توجهی به حوزه مدیریت است.

مه آبادی اظهار کرد: بی‌توجهی در این بخش باعث شده که در سال‌های گذشته شاهد افزایش هزینه اقدامات سالم باشیم و انجام کار حرفه‌ای و درست در این بخش بسیار پر هزینه بوده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه هم اکنون با یک واقعیت تلخ و پنهانی در نظام مدیریتی رو به رو هستیم، ‌گفت: مدیران موفق و سالم بسیار بیشتر از مدیران ساکت، مورد ایرادات قانونی و پرسش قرار می‌گیرند و همین موضوع یکی از اصلی‌ترین معضلات مدیریتی در کشور به شمار می‌رود.

مه آبادی با بیان اینکه به گفته مدیران حاضر شرکت فرودگاهی در 3 سال و نیم گذشته کارنامه این فرودگاه در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار موفق‌تر بوده است، گفت: متأسفانه ما امروز به جرم مسئولیت پذیری و مبارزه با فساد مواخذه می‌شویم که این موضوع نیاز به آسیب شناسی در کشور دارد.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری گفت: شرکت فرودگاه‌ها نمونه‌ای از  مدیریت جهادی منسجم، معتقد به کار تیمی و پاسدار بیت‌المال است.

وی بیان کرد: برخورد با کسانی که آدرس غلط در این بخش می‌دهند و توجه به حوزه مدیریت و کار حرفه‌ای از دیگر اقداماتی است که این شرکت در اولویت برنامه‌های کار خود قرار داده است.

مه آبادی با بیان اینکه آنچه امروز در جامعه و رسانه مشاهده می‌شود، با اصول دینی و نظام دین مداری متضاد است، گفت: خلقت جهان با خلقت مدیران جهان آغاز شد و خداوند جهان آفرینش را با تعلیم و تربیت رهبران آغاز کرد.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری اظهار کرد: امروزه فشارها کم نیست و اگر دوراندیشی وزیر راه و شهرسازی نبود، این شرکت هم اکنون با مشکلات بسیار زیادی رو به رو بود.

مه آبادی با بیان اینکه در 3 سال و نیم فعالیت خود برای اداره حوزه ناوبری و فرودگاهی فقط به درون بخش اعتماد کردم، گفت: حاصل این اعتماد خریداری یک هزار میلیارد تومان سامانه و تجهیزات اداری در دوره پسابرجام و اجرای یک هزار میلیارد تومان طرح‌های عمرانی در 60 نقطه فرودگاهی کشور بوده است.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری از اتمام تمام طرح‌های نیمه تمام که از دو دهه گذشته آغاز شده بود خبر داد و گفت: هم اکنون تمامی طرح‌های فرودگاهی و هوایی به اتمام رسیده و تنها یک طرح باقی مانده که تا پایان سال تکمیل می‌شود.

وی توضیح داد: نوسازی و مدرن سازی سامانه ناوبری و کمک ناوبری و همچنین امنیت، آتش نشانی و نیروگاهی فرودگاه‌ها و ساماندهی به بحران فلای چک از اقداماتی است که در 3 سال و نیم گذشته انجام شده است.

مه آبادی با بیان اینکه تربیت مدیران بین‌المللی و آموزش آنها در خارج از کشورها یکی از اهداف اصلی وزیر راه و شهرسازی بوده است،‌ گفت: تربیت چنین مدیرانی هم اکنون در برخی از کشورها مانند هند و مصر وجود دارد که زمینه ساز ایجاد ظرفیت برای توان مدیران شایسته شده است.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری اظهار کرد: هزار نفر از کارکنان شرکت فرودگاهی در این طرح ثبت نام کرده که 300 نفر از آنها در ابتدای کار انصراف داده و از 700 نفر باقی مانده گزینش و آزمون به عمل آمد.

وی بیان کرد: شیوه انتخاب این افراد به گونه‌ای بوده که امکان سفارش از جانب اشخاص مختلف و یا اساتید وجود نداشت و آزمون‌ها کاملا منطبق بر آموزش‌های تئوریک و عملی بوده است.

انتهای پیام/